Handleiding portofoon

Ooit in een veren grijs verleden heb ik nieuw een standard c701 portfoon gekocht. Het ding is al die jaren een zeer goed apparaat gebleken en ik gebruik hem graag. Het was een van de eerste driebander portofoons met de 2m, 70cm, en 23 cm banden. Destijds is er zelfs nog een eindversterker voor te koop geweest.

Nu heb ik het probleem dat ik er toen alleen maar een Japanse manual bij gekregen heb. Het apparaat is ook nog eens lastig te programmeren. Lang geleden heb ik dat ooit wel eens voor elkaar gekregen. Helaas weet ik nu niet meer hoe ik dat toen voor elkaar gekregen heb en met die Japanse handleiding kom ik nu niet heel ver. :?

Is er iemand die misschien een vertaling naar een voor mij begrijpbare taal (engels,frans,duits,spaans) in bezit heeft of weet waar ik er een kan vinden?

Wat selectiviteit en gevoeligheid is dit toch wel een goed portofoontje gebleken. Beter dan de tegenwoordig zeer goedkope porto's uit het oosten.

Hubie

Special Member

Er is een grote kans dat die porto onder een andere merknaam op de markt is gekomen met Engelse handleiding.
Google translate is ook nog een optie.
Hoewel daar meestal steenkolen Engels uit komt kan ik daar wel chocola van maken. ;-)

Bert jan

Special Member

Dit manual vertaalt mijn tablet automatisch. Het is wel c501, maar die heeft alleen geen 23 cm.
Bij -geheugen schrijven- staat hoe dit werkt.
http://hse.dyndns.org/hiroto/RFY_LAB/c501/c501.htm

Succes !

Ik heb geen spijt dat sommige mensen verloren zijn gegaan met de tijd, maar de tijd verloren is gegaan met sommige mensen
Bert jan

Special Member

Geheugen schrijven
1) Stel in de VFO-modus de frequentie in waarop u wilt schrijven.
2) [F] + [V / M]
3) Draai de keuzeknop om het geheugenadres dat u wilt schrijven op te roepen.
4) [F] + [V / M]

Frederick E. Terman

Honourable Member

Die laatste stap moet je F+V/M lang ingedrukt houden (5 seconden), tot je een 'piep' hoort.
(blz. 31, linksonder)

Je ziet altijd eerst het eerstvolgende vrije geheugenkanaal. Als je geen ander geheugenkanaal kiest, maar meteen weer op F+V/M drukt om op te slaan, sla je dus automatisch in het laagste vrije geheugenkanaal op.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Bedankt Bert jan hiermee gaat het wel lukken. Gaat lukken FET.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op zaterdag 7 november 2020 22:59:07 (16%)

Hubie

Special Member

.

[Bericht gewijzigd door Hubie op zaterdag 28 november 2020 03:49:20 (99%)