Welke tv heeft nog twee DVB-C tuners

De vraag staat eigenlijk al in onderwerp.

Kennis van me wilt zijn 18 jarige Sony beeldbuis tv eens vervangen door wat nieuws. Er gaat gewerkt worden met DVB-C en CI+ kaartjes en een aangesloten dan wel ingebouwde HDD.
Nu heb ik gemerkt dat er in ergens 49/50" enkel nog één type van Panasonic twee tuners heeft en enkele (dure) Loewes.

Zijn er eigenlijk nog deftige merken die nog twee tuners hebben en opnamemogelijkheid?
Ik vrees een beetje dat de Loewe wat overpriced gaat zijn en de Panasonic heeft zo'n domme ugly pootjes aan beide kanten. 49" kan dan niet op het kastje...

tnx
Gert

bprosman

Golden Member

Wil je nog steeds echt opnemen ?
Met Ziggo en volgens mij ook KPN kun je sowieso 2 weken terugkijken, sinds dat er is neem ik zelden nog iets op.
"Speciale dingen" zoals oudejaarsconferences etc vind ik meestal wel terug in de nieuwsgroepen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

Op 8 november 2020 14:12:00 schreef bprosman:
Met Ziggo en volgens mij ook KPN kun je sowieso 2 weken terugkijken, sinds dat er is neem ik zelden nog iets op.

Met Ziggo werkt dat prima behalve dat je bij een aantal commerciële zenders niet kan vooruitspoelen, je bent dan bijna verplicht om naar de reclame meuk te kijken... :(
Laat mij maar lekker opnemen wat ik wil.

Arco

Special Member

Bij veel providers kun je niet eens zelf opnemen, maar ben je aangewezen op opnames 'in de cloud'...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Zijn er eigenlijk nog deftige merken die nog twee tuners hebben en opnamemogelijkheid?

Nou ja deftig, een Samsung KS8000/9000 uit 2016 heeft twee tuners maar opname doet ie niet. De twee tuners zitten in een aparte box. https://www.replacedirect.nl/product/p1030649/samsung-one-connect-box-…
Ik heb op de HDMI input een settopbox hangen en op de twee tuners een Digitenne**kastje en een satellietsignaal. Een triple redundancy systeem :-)

** https://www.circuitsonline.net/forum/view/145191#highlight=dvb+t2

Ronald45

Golden Member

Er staan bosjes Humax recorders voor 5 tientjes op Marktplaats.
Zelf gebruik ik die al jaren en vind ze nog steeds onovertroffen.
Die hebben 2 tuners en een ingebouwde harddisk van 500 GB, die je kan upgraden naar 1 TB. Verder kan je 2 USB schijven aansluiten.

Ik heb daarbij ook IPTV van Caiway (over glas), daar neem je op in de cloud en mag je inderdaad niet op alle zenders doorspoelen. Bovendien is het wegens nog meer zaken gewoon een k*t product.

Ik blijf zo lang ik kan op de Coax met mijn Humaxen.

Op 8 november 2020 20:35:25 schreef Ronald45:
Er staan bosjes Humax recorders voor 5 tientjes op Marktplaats.
...

Zeker, €15 zelfs, het is bijna een kwestie van bij een paar huizen aanbellen en dan heb je er één.

KPN laat bijna alles 10 dagen lang terugkijken, maar als je het zelf opneemt in hun cloud dan blijft het een jaar staan en kan je altijd verder spoelen.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op maandag 9 november 2020 13:09:33 (22%)

Arco

Special Member

KPN laat bijna alles 10 dagen lang terugkijken, maar als je het zelf opneemt in hun cloud dan blijft het een jaar staan en kan je altijd verder spoelen.

Mooi niet!
Op opnames van commerciele zenders ben je verplicht je te ergeren aan de reclames...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Op 9 november 2020 13:27:50 schreef Arco:
[...]
Mooi niet!
Op opnames van commerciele zenders ben je verplicht je te ergeren aan de reclames...

Mijn zoon deed iets met aan het begin op pauze zetten, dan werkt het volgens mij wel.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

Mijn zoon deed iets met aan het begin op pauze zetten, dan werkt het volgens mij wel.

Bij Ziggo werkt dat niet.