NFC/RFID schakelaar/relais

Ik heb een warmtemat voor mijn kat, maar deze wil ik niet de hele dag aan laten staan, gezien het stroomverbruik. Nu wil ik deze graag schakelen op basis van de chip die in de kat zit. Is er iets te koop of te maken waarmee ik op basis van het in de buurt zijn van de chip kan inschakelen? Het maakt dus niet uit wat de code van de chip is, hij moet in schakelen als er een chip in de buurt is en uit als de chip uit beeld is.

Nog mooier zou zijn dat hij iets vertraagd in en uit te schakelen is, zodat bij korte bezoeken of voorbij lopen van de kat niet de hele tijd in en uit geschakeld wordt, maar dit is een nice to have.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Is een drukschakelaar niet gewoon en betere oplossing? De chip die gebruikt wordt is heel klein en heeft een zeer beperkt leesbereik. Het is geen long range toepassing.

Waarom niet iets simpels als een drukschakelaar? Kat gaat op de mat liggen, schakelaar wordt door het gewicht van de kat geactiveerd, timer schakeling in.

This is the world we know best, the world of madness
Lambiek

Special Member

Op 12 november 2020 13:26:44 schreef PaulNL:
Ik heb een warmtemat voor mijn kat, maar deze wil ik niet de hele dag aan laten staan, gezien het stroomverbruik.

Leg zoiets onder je mat, relais erbij om het vermogen van je warmtemat te schakelen en klaar. Voor opkom vertraagt of afval vertraagt een timer toevoegen.

Als je eventueel een Arduino of andere controller zou gebruiken kun je daat zelf een timer in maken.

https://www.conrad.nl/p/pentatech-alarmmat-zwart-95-db-33620-1175154?s…

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Guus@Sint-Michielsgestel