heb al vaker gehoord van mensen die hadden aangegeven een domme meter te willen dat men op de dag van installatie toch met een slimme meter voor de deur stond. het lijkt wel of dat gewoon geprobeerd wordt, de netbeheerder heeft liever de slimme meters overal zitten..
Dat kunstje hebben ze hier ook geprobeerd - paar jaar terug. Toen de monteur voor de deur stond... Laat eerst ff zien wat je op gaat hangen... Afijn, man maakt de doos open... Zit een spionage meter in. Ondanks dat aangegeven was dat dat niet de bedoeling was. Goed, schroef de boel maar weer vast en dicht... en de man de deur weer uitgewerkt.
Afgelopen jaar is de meter uit 1974 afgekeurd. Deze monteur het wel netjes een meter zonder spionage unit bij zich.
Tsjie, ik heb een Schlumberger G14Xd van 1982 hangen.
Staat nog steeds niet in de afkeurlijst. Wel die van bouwjaar 1981. Blijkbaar een goed jaar.
Zoals ik al schreef... Ik had er eentje uit 1974. Pas in 2019 afgekeurd. Dus je kunt nog een paar jaar 
Ik weet nog steeds niet of ik dwars zal gaan liggen of zal zeggen: kom maar jongens. Ben er nog niet uit. Als ik dwars ga liggen is het alleen maar om het dwarse. Heb geen ideeën over het ding.
Hoezo dwars liggen? Die digitale meter mag er wel komen. Alleen die ingebouwde spionage unit niet. Hoef je helemaal niet voor dwars te liggen. Alleen aangeven dat je het niet wilt en goed in de gaten houden dat het er ook niet wordt opgehangen.
Tja, maar verbruiksdata hoort nu eenmaal bij je netbeheerder.
Nee dus. In elk geval niet op een dergelijk gedetailleerd niveau. Het zal de netbeheerder worst zijn of ik 10kW sta te verstoken en mijn buren 1 of omgekeerd. Het is dezelfde kabel. Op dezelfde wijkkast. En per saldo moeten ze er 11kW in proppen. Dus nee, dat hoort absoluut niet bij de netbeheerder!
mn oude ferraris meter stond ook niet in de lijst, maar toch kwam de omwisselbrigade. dat ik weet had ook elk huis in dat stuk straat diezelfde meter ( zelfde tijd gebouwd ) en toch stond er een week dagelijks een busje van de meterwisselaars her en der voor de deur.
Dat heeft met het stuk van Kruimel te maken. En die kon je gewoon weigeren. Vervolgens gaan ze je bang maken dat als je die later toch wilt hebben dat het dan geld kost. Waarop ik vraag... Waarom ik in vredesnaam zo'n meter zou willen hebben dan?! Nou ja, dan komen er wat drog redenen als 'vermogen electrische auto terug regelen als U gaat koken' enzo. Waarop ik denk... Ik heb geen electrische auto en ben ook niet voornemens daaraan te beginnen zolang de actieradius zo beroerd is. En ik kook vooralsnog op gas. En ook dat niet van plan aan te passen zolang er gas uit de pijp komt. Tegen de tijd dat het niet meer zo is, moet de boel toch 3-fase gaan worden, wat data uit een poortje pak ik dan wel mee met de stand van de techniek van dat moment. En daarnaast... het metertje wat je me probeert te slijten (toen) roept maar 1x per 10 seconden wat. Die zekering is sneller, dus wat je probeert te slijten gaat niet werken. Toen was het stil...
Het heeft er een beetje de schijn van dat er hier wat politiek spel achter zit (waarschijnlijk door dezelfde mensen die elke cm2 ongezoneerd land als natuurgebied hebben aangewezen waardoor we nu allemaal 100km/h moeten rijden
). Het lijkt er op dat men in Den Haag gewoon weer het voorste jongetje van de klas wil zijn.
Zoiets dus. In Den Haag 'wil' men. De netbeheerder 'moet' vervolgens.
Persoonlijk denk ik dat we het grootste deel van ons privacy al vrijwillig hebben weggegeven aan een kleine groep Amerikaanse technologiegiganten die we niet of nauwelijks ter verantwoording kunnen roepen.
Daar ben je voor een deel zelf bij he (voor een deel wordt het geregeld door de mensen die je kent, helaas...). In mijn vriendenkring (en zakenlijk ook steeds meer...) eigenlijk helemaal geen choogel, veesboek en mickeysoft meer - inmiddels heeft iedereen wel in de gaten dat het niet verstandig is. Alleen van crapple zijn nog wel wat mensen gecharmeerd.
Data van slimme meters kan en mag niet verkocht worden zonder dat je daar toestemming voor geeft en doen ze dat toch kun je ze gewoon aanklagen bij de Autoriteit Persoonsgegevens en ik zie daar maar heeeeel weinig zaken voorbij komen.
Waar je gemakshalve aan voorbij gaat... Het is data. Geen geld. Geld kun je terug halen. Data niet. Achteraf klagen is dus zinloos voor wat er gebeurd is. Misschien helpt het nog tegen wat er nog gaat gebeuren. Maar het blijft data. Dat draai je nooit meer terug. En je bedoelt... tegen choogel en veesboek zijn daar wel stapels met zaken?
vandaliseren van 5G masten, maar niet 3 en 4G masten (want die doen natuurlijk niets).
Andere frequenties. Andere problemen - in de optiek van die mensen dan. En voor een deel hebben ze geen ongelijk natuurlijk - niemand zal proberen om in een magnetron over met golflengten in in de orde-grootte van meters wat op te stoken! Maar goed... tegen 3G (en 4G) waren ook al protesten. Al haalden die de pers niet. Bestaat stopumts nog?