Op 17 november 2020 23:25:53 schreef testman:
zag onlangs ook zo'n kast die was gehangen door een erkende beun. mensen dachten dat het een nieuwe kast was, maar het was bij elkaar verzameld spul, deels 30+ jaar oude meuk die als nieuw was verkocht. een krachtautomaat van chinese afkomst die met een spaanplaatschroef bijeen werd gehouden.
Zo had ik onlangs een deel van de inhoud vervangen van een Holec kast met 'kuch' koffie schade (tjah pand met volledig houten vloeren)
Kast bestaat uit jaren 70-80 Holec bakeliet spul.
Hoofdschakelaar, daarboven een barenstelsel naar een paar distibutiegroepen (met 30mA aardlekschakelaar per distributiegroep) en ook de groepenkast van de woning zat daarop.
De groepenkast van de woning bestond uit een stuk of 12 groepen waarvan het gros achter een 0,3A(0,5?) aardlekschakelaar zat.
dit fijn vervangen door aardlekautomaten en ook nog wat plek over voor eventuele uitbreiding.
Een tijdje later daar storing gezocht vanwege een aardlekautomaat wat niet meer ingeschakeld wilde worden (oorzaak bleek volgelopen stekkerdoos te zijn).
Zie ik daar in 1 van de distributie kasten naast een aardlekschakelaar een gat in het deksel geslepen en daar de aardlekautomaat van de nieuwe PV omvormer in gemonteerd 
Kabelinvoer was ook op een dergelijke manier gerealiseerd en zo achter de baren door.
En tjah kwaliteit van merken... Heb zowat alle merken al op (ernstige) wijze defect gezien. Grotendeels veroorzaakt door stelselmatige overbelasting gedurende lange periodes, of juist het gebrek aan testen gedurende vele jaren.
Top 4 wat ik tegen ben gekomen
- Hager automaten (1 DIN) welke niet meer in willen schakelen
- Hager aardlekschakelaars niet werken/ of KLAPPEN bij het testen
- Hager automaten (2 Din, 90's) wat knetteren
- Holec automaten (80's/90's) wat knetteren
Het EMAT spul was ik eerst sceptisch over maar nu ik het een paar keer heb gezien vind ik het gevoelsmatig beter dan sommige merken en acht ik het ook acceptabel voor normale woningen.
Voor zakelijk gebruik moet er nou eenmaal wat lomper spul ( =b.v. 2 DIN alamat ipv 1 DIN) gebruikt worden want een wafelverkoper in de stad zet liever 4 wafelijzers van 1000W per stuk op 1 groep als dat deze een extra groep aan laat leggen.
Een zekering is er tenslotte om de afgaande bekabeling te beveiligen tegen zowel fouten in apparatuur/ bekabeling als gebruikers wat klakkeloos alles met een stekker insteken zonder na te denken over het vermogen.