Geen stroom uit Honda EU30i inverter aggregaat

Mijn Honda EU30i aggregaat geeft helaas geen stroom meer. De motor loopt prima, zekeringen zijn in orde en de bekabeling lijkt in orde te zijn. Ik ben bang dat de inverter defect is. Heeft iemand ervaring met dit soort apparaten?

Pagina 57, ik zou om te beginnen eens alle spoelen van de generator ohms meten. Bij de Chinese varianten is mijn ervaring dat meestal de generator zelf defect is.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Bedankt voor het advies. Ik ga dit proberen. Ik had ook dit filmpje over een EU26i gevonden, waarin hij de spoelen meet via de stekker.

https://www.youtube.com/watch?v=unFzpWQELrQ

Klopt dat is de methode idd, de juiste stekker kun je op pagina 57 van je pdf vinden.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik heb ze doorgemeten en ze lijken in orde te zijn. Hoogst waarschijnlijk is dan de inverter defect en daaraan valt niets te repareren. Balen!

Uhm, waarom s de inverter niet te repareren? Is die compleet geëxplodeerd? Verdwenen van de aardbodem?

Uhm, waarom s de inverter niet te repareren?

Waarschijnlijk compleet ingegoten zoals bij de Chinezen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 19 november 2020 19:59:03 schreef Roland van Leusden:
[...]

Waarschijnlijk compleet ingegoten zoals bij de Chinezen.

[bijlage]

Klopt helemaal en die inverters zijn enorm prijzig ook. Ik heb daarom ook gekozen voor een nieuwe aggregaat.

Je defecte aggregaat verkopen via MP ofzo, er zijn genoeg handige Harries die er van 2 weer 1 maken. Scheelt weer wat in de pijn van de nieuwe.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.