LG43UK6300PLB

Hoi kan iemand mij ff op weg helpen? Ik heb hier een LG43UK6300PLB 2018. Beeld is heel blauw. Ik dacht het zullen de ledstrips zijn maar volgens Aswo die het opgevraagd heeft bij LG moet het hele scherm vervangen worden. Voordat ik dit ding open maak, iemand ervaring hiermee?

Het is zeker de LEDs,TV openmaken en LED strips vervangen. Ebay OID heeft ze wel. Google nummer op LED strips eens...

Dank voor je info, maar waarom komt er dan bericht terug van Aswo, opgevraagd bij LG dat het hele scherm vervangen moet worden? Dat vind ik namelijk zo vreemd.

Zou iemand mij iets meer kunnen vertellen waarom LG zegt er moet een nieuw scherm op? Ik zou normaal toch de led strips kunnen vervangen?

maartenbakker

Special Member

Dat kan prima, maar fabrikanten beschouwen het LCD-paneel vaak als een enkele module die in zijn geheel vervangen moet worden. Het openen van een paneel is ook niet voor elke reparateur vanzelfsprekend, en bijvoorbeeld kromme panelen zijn ook gewoon echt lastig. Sommige fabrikanten zoals Sony, stellen soms wel losse LED-strips beschikbaar.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."