Ledstrip dimmen, verkeerde driver?

Beste CO'ers,

Ik heb een stukje ledstrip wat ik als verlichting in mn nieuwe huis wil gebruiken.
Om alles aan te kunnen sturen met mn telefoon heb ik een geinig klein controllertje gevonden. Nu is het probleem dat als ik deze tussen de led en de voeding zet de voeding hoog gaat piepen en ik de lamp niet volledig kan dimmen. Ik denk dat als ik de dimmer op 0% zet de lamp nog 50% is.

Ik heb een foto van de dimmer en de voeding bijgevoegd.
De voeding zegt wel nadrukkelijk 'dimmable' maar blijkbaar niet met de dimmer na de voeding.
Ik zou denken dat als je nu dimt de belasting te klein wordt voor de voeding.

Ik moet ook zeggen dat dit een erg goedkope voeding is, kan het daar aan liggen of heb ik een ander type voeding nodig?

Het lijkt erop dat deze driver bedoeld is om een led met constant current aan te sturen (300mA). Je ledstrip heeft neem ik aan 24vdc nodig. Als je een stukje ledstrip er aan hangt wat precies 300mA of iets meer nodig heeft kan je t wel werkend krijgen overigens. Maar dat is een hack.

Je hebt t toch wel zo aangesloten? 230vac -> normale wanddimmer -> de driver -> ledstrip

Wat je zoekt is een CV (constant voltage) voeding. Van bijv 12v of 24v, net wat je ledstrip nodig heeft.

[Bericht gewijzigd door MiBo op 22 november 2020 20:02:05 (13%)]

het is inderdaad een constant current driver.
Ledstrip die ik heb is 12v.

ik heb het aangesloten als 230v --> voeding 15-25 VDC 300mA --> 12v dimmer --> ledstrip

Gaat de CV voeding in deze configuratie ook op?

Je ziet het al aan de spanning op die driver he, 15-25v is het bereik waarin hij gaat regelen om 300mA voor elkaar te krijgen. Als je een klein stukje ledstrip er aan hangt gaat ie zo naar 25V (maximaal), dat houd je 12v ledstrip niet lang vol...

De tekst op de driver (wat jij voeding noemt in je startpost) 'dimmable' betekend 'mains dimmable', m.a.w. hij kan aangesloten worden op een normale 230VAC dimmer. Hij meet dan hoeveel de inkomende fase is gedimd (aan of afsnijding) en past de led output daar op aan. Maar goed die manier wil je niet gaan gebruiken zo te lezen.

Zou je zoiets aanraden:
https://www.ledstripkoning.nl/accessoires/adapters-12-en-24-volt/24-wa…

kijk even naar hoeveel lengte ledstrip (vermogen) je er aan gaat hangen.

230VAC --> voeding 12V --> dimmer 12V --> ledstrip 12V

[Bericht gewijzigd door MiBo op 22 november 2020 21:02:02 (24%)]

dat klinkt inderdaad aannemelijk.
De ledstrip is een heel klein stukje (10 cm ofzo) wat in een ultra dun spotje zit.

De link die je stuurde is een gewone 12v voeding toch?
Dus niet met een constante stroom?
Daar heb ik gelukkig een la vol van