12v accu naar recorder, camera's en gsm moduul

Goedemorgen,

Ik zit met een probleem aangaande een project wat we bouwen. We hebben een 100aH autoaccu van 12V en daarop zitten een video harddisk recorder, een GSM/Data zender en 2 kleine schroefkop camera's. Deze laatste branden snel door. Aangezien we de genoemde techniek onbeheerd willen achterlaten en geen uitbrande auto willen aantreffen, vraag ik me af wat goed kan werken. De maximale stroom op de schroekopcamera's mag bij 12v maximaal 300mA zijn, de accu geeft een veel zwaarder vermogen af en dat creëert problemen. Nu probeer ik ook te voorkomen dat met een weerstand ik veel vermogen kwijtraak.

Uhh,

Zekering ertussen?... ;)
Is dat wel automotive spul, die recorder en camera's?
(automotive omgeving is nogal vijandig voor 'gewone' apparatuur, die vindt het vaak maar niks die wisselende boordspanningen en stoorpulsen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 23 november 2020 10:45:00 schreef walter79:
Goedemorgen,

De maximale stroom op de schroekopcamera's mag bij 12v maximaal 300mA zijn, de accu geeft een veel zwaarder vermogen af en dat creëert problemen. Nu probeer ik ook te voorkomen dat met een weerstand ik veel vermogen kwijtraak.

Dat is alvast een verkeerde redenering.. de accu duwt niet zijn volle vermogen zomaar in de camera, het is de camera die zijn nodige vermogen opneemt, of die accu nu 10 of 1000Ah is..

Hoe zijn de camera's met de recorders verbonden? en hoe is de voeding verbonden?

Als dat via verschillende punten is en hier en daar nog een chassiskoppeling door de montagebeugels gaat de boel graag in rook op als je de auto start bvb, want een deel van de startstroom kan door de verbindingen gaan..

Voor die schroefkop camera's een 12V LDO gebruiken iets als de MIC2920A-12BT bv.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.