Ok, ik heb even een simpele schets gemaakt. Om tijd te besparen heb ik het even versimpeld naar een 2-kanaals mixer.
Het idee is om m.b.v potentiometers de kanalen bij elkaar te mixen maar left/right gescheiden te houden. Ik heb dan eigenlijk van die dual potentiometers nodig, omdat ik geen losse knoppen voor left/right wil hebben.
Daarna voor left en right een op-amp (b.v TL072) die het signaal 10x versterkt. Die 10x is een beetje een gokje. Ik ben deze pagina aan het bestuderen over voltages en decibels maar ik vind het nog vrij verwarrend allemaal:
http://www.sengpielaudio.com/calculator-db-volt.htm
Ik neem aan dat door de weerstanden correct te kiezen, ik een versterking van 14db kan realiseren, net zoals de versterker die ik nu heb, met een volume potentiometer erachteraan.

Is het gebruikelijk om logaritmische potentiometers te gebruiken in dit soort toepassingen? Ik vind ze namelijk erg duur. 
Ik ben een complete beginner en ik weet weinig van versterking en hoe line-level audio signalen er pricies uitzien. Ik verwacht dat er super veel misgaat met een oplossing als deze. Om een voorbeeld te noemen: Ik zie ook heel vaak filters/caps in dit soort schakelingen maar het is me niet echt duidelijk waar ze voor nodig zijn.
Kunnen jullie me wat ideeen geven over hoe je dit beter maakt?
Hartelijk bedankt!