Ha rob007,
Ik kan je niet goed volgen leg uit wat de bedoeling is
Op 16 december 2020 15:31:35 schreef rob007:
Klein vraagje, ook maar eventjes hier.
Een ouderwetse BF194 (die ik hier heb liggen!) gaat tot….zeg 200mHz –
En een BC 107 gaat tot… als ik het goed gezien heb tot 150mHz?
Gestel ik maak een hele slechte oscillator eentje die veel harmonische produceert –
Zou ik dan met een BF194 harmonische produceren tot 200mHz en met een BC107 niet verder dan 150mHz?
Dus omdat die BC maar tot 150mHz gaat, of goed gaat kan hij niet meer of veel meer dan tot 150mHz rommel maken?
VrGr Rob
Uit de gelijkstroomanalyse van een netwerk kan je de knooppuntspanning, maasstroom en aftakspanning en aftakstroom bepalen.
Uit de ac-analyse kan je de resonantietoestand, fasehoek, Q-factor, dissipatiefactor, maximale en minimale impedantie bepalen.
Maar met behulp van transiënte analyse kunnen we de laad- en ontlaadtijd van de condensator en inductor, het transiënte gedrag van serie- en parallelschakeling en stationaire fout bepalen.
Voor het beantwoorden van jou vraag zal je eerst de twee punten van bovenstaande stappen plan moeten doorlopen.
Transiënte analyse is zo belangrijk omdat het bijna de werkelijke situatie weergeeft.
Soms kunnen we de analyseresultaten gebruiken om de oscillatie / stabiliteit van een circuit te controleren ...
Maar het is geen voorspellende waarde op zich..... het geeft alleen de respons op een verandering van de ingang weer !
Er hoort dan ook altijd een bias ( DC instelling ) bij !
Groet,
Henk.