Miele w5821 tekst display in spiegelbeeld

Goede middag,
Ik heb een probleem met een miele wasmachine type W5821.
Ik heb de module vervangen door hetzelfde type ELP 165S.
Bij het monteren van de print vergat ik de stekker van het display aan te sluiten ik hoorde alleen een relais klikken.
Toen ik naderhand de stekker aansloot op de print stond de tekst in spiegelbeeld in het display.
Mijn vraag wat kan ik doen om dit te herstellen?

Wat ook vreemd voor me is dat de display ook 1600 toeren aan geeft.
Dit is vreemd want de wasmachine kan volgens specificaties niet hoger dan 1400 toeren.
Kan ik hier iets aan doen en kan dit kwaad?
De print is echt door hetzelde type vervangen.
Ik zie uit naar jullie advies.

Normaal zit er toch een boekje bij de nieuwe print? Of is het "van het schap gevallen"?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Met een nieuwe print moet je bijgevoegde instructies volgen, met fabrieksreset tot gevolg en worden parameters van hoofdprint naar vermogensmodule gestuurd, nu is er een misconfiguratie tussen beide...

Sorry er is geen nieuwe print opgegaan maar een tweede hands.

Heeft iemand mischien de instructies voor deze print?
Of weet iemand hoe ik aan deze instructies kan komen?

Javy ,
ik heb een gelijkaardig probleem .
Heb jij dit opgelost gekregen ?

Bij een W5821 werkte de displayverlichting maar half . Bij het vervangen door een ander frontprint bleek deze niet te werken .
Dan maar de originele bedieningsprint hersteld (LED vervangen) en nu doet de machine terug alles enkel staat de tekst op zijn kop .

Weet iemand hier een oplossing voor ?
Groeten .

Jan

Vreemd geval. Kun je in het service menu gaan en daar iets kiezen?
Als je dit bij siemens voor hebt is het onherroepelijk vuilbak. Hopelijk valt er bij deze wat te redden.

Je schrijft dat je de ganse displayprint gewisseld hebt.
1: wat is het type en Tnr vd originele displayprint?
2: wat is model en Tnr vd gewisselde displayprint?
Raar dat die 2de niet werkt. Was het een defecte? Of een ander model?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik kan wel in service menu gaan maar vind daar geen optie om naar fabrieksinstellingen te gaan of zo .
Display print van toestel is EW 171 S
Print die ik geprobeerd had is een EW 171.
Nadien terug originele display print gemonterd en dan omgekeerde tekst .

Jan

Op 1 december 2022 14:23:34 schreef EricN:
Als je dit bij siemens voor hebt is het onherroepelijk vuilbak.

Omdat ik geen service-software van Siemens heb, lees ik soms de chip van de oorspronkelijke print uit en flash dat dan op de nieuwe. Gaat vaak goed, maar soms is de chip leesbeveiligd - en dan lukt het natuurlijk niet.

EDIT: Ja, natuurlijk niet eerst het nieuwe display aansluiten met andere software.

[Bericht gewijzigd door Roland11 op donderdag 1 december 2022 22:48:08 (10%)

Dat is em net. Als je ziet dat het mis gegaan is gaat kopiëren niet meer lukken daar de corrupte software gewoon mee gekopieerd wordt.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Je kan Fabrieksreset uitvoeren en met een beetje mazzel kan de configuratie herschreven worden en is het weer OK

Allen,
fabrieksreset ( fabrieksinstellingen terug zetten) heeft het probleem idd opgelost .
Bedankt voor hulp bij het oplossen van dit probleem .
Het oorspronkelijk probleem van deze machine was het niet centrifugeren na een standaard programma ( deed dit wel bij enkel centrifugeren selecteren) .
Het verstopte darm tussen pomp en zeepbankje was hier de dader .
Groeten .

Jan

En waar heb je nu die 'fabrieksreset' gevonden, eerder zei je dat die niet in het menu voorkwam?

Er zijn verschillende manieren om naar instellingen te gaan . Steeds begint het met de start knop ingedrukt te houden en dan het toestel aan te zetten . Afhankelijk van de toestencombinatie die dan gedrukt wordt kom je in een ander menu . Ik gebruikte 3 x drukken om in service te komen . Je hebt dan een aantal mogelijkheden om aanpassingen te doen maar als je 5 x drukt dan is diezelfde menu meer uitgebreid en kan je meer aanpassen waaronder naar fabrieksinstellingen gaan .

Jan

Had eerder zo'n wisseltruuk en had ook een spiegelbeeld display, programma's klopte niet etc. Fabrieksreset haalt data weer uit frontpanel en alles is weer OK!

Bij die EL165 zijn er twee versies: eentje voor in een machine zoals in dit topic met grafisch display. Ook eentje voor machines met "lampjes" W3371 dacht ik.
Zo stak ik ooit een nieuwe EL165 voor een W5825 in een W3371. Werkte niet, later correcte print besteld en de W3371 was ok.

Die andere EL165 was blijven liggen en ging tzt in een W5825 waar meteen de tekst op z'n kop stond. Nooit opgekomen om die fabrieksreset te proberen. Print is DOA retour gegaan.

Toch weer wat geleerd hier :-)