philips ambi light gebroken aansluiting coax NUTUNE

Goedemorgen beste mensen,

story:
tv gekregen van de buurvrouw met afgebroken bus voor aansluiting coax + een ontbrekende afstandbediening

model: philips ambi light 32 PFL 840 4H

Ik had gehoopt dat ik de de bus terug zou kunnen plaatsen, maar is achteraf wat lastiger dan ik had verwacht (ik ben totale leek op dat gebied + slechte ogen en geen proffesioneel gereedschap zoals vergrootglas, maar wel soldeerbout in huis van 30 watt + tin slurp apparaat :-) )

Dus dis kleine onderdeel terugsolderen wordt niks, en kan ik naar mijn inziens beter een nieuwe tuner erop solderen wat ook wat grover werk qua solderen en makkelijker voor mij om te handelen.

Mijn vraag in deze is waarop ik moeten letten bij aanschaf van de nieuwe turner??

De gegeven van het turner onderdeel is:

NUTUNE
2422 00063 E #
HD 1816 AF/ BHXP-3
SV 21 0939
21913880

Ik heb vervolgens al het internet afgestruind met gebruik van de gegevens HD 1816 AF / BHXP, en kom dan eigenlijk alleen op buitenlandse websites het onderdeel tegen zowel merkloos als andere merken zoals NXPen de betreffende NUTUNE is het wat lastiger.

Moet ik nog op andere gegevens letten en is het merk van belang, en in hoeverre kan ik deze aanschaffen via Nederlandse websites? Of misschien heeft iemand dit betreffende onderdeel nog op de plank liggen die ik eventueel kan overnemen.

Betreft mijn soldeerkunsten, hoe lang mag ik de bout op 1 soldeer punt houden ( het viel mij op dat soldeerpunten op de printplaat wat minder snel smelten dan de soldeerpunten op het printplaatje in het onderdeel zelf)

#Bij voorbaat vriendelijk bedankt voor reacties met tips en vice versa#

groeten Michael

KGE

Golden Member

Afhankelijk van wie je TV provider is kun je de moeite van het solderen en vervangen besparen door een externe tuner/decoder aan te sluiten via HDMI.