Samsung Reboot

Ik heb een vraagje over een Samsung UE46D5720RS.
Deze tv was continu aan het opstarten.
Ik zag dat er een ledstrips was waar de led's heel slecht waren dus ik dacht dat daardoor de voeding niet goed kon opstarten.
Gisteren nieuwe strips geplaatst maar probleem is er nog steeds.
De condensatoren op de voeding zien er goed uit staan niet bol of zo.
Na het opstart logo komt er een melding in beeld (zie foto).
Ik kom wel in het service menu maar voor ik iets kan doen valt de tv weer uit.
Heeft er iemand tips om dit te verhelpen.

vergeten

Golden Member

Op 11 december 2020 19:26:06 schreef jama:

De condensatoren op de voeding zien er goed uit staan niet bol of zo.

Aan de buitenkant kan je condensatoren niet met zekerheid beoordelen of ze goed zijn.
Meten is weten, zowel de cruciale (voedings)condensatoren alswel wat er met de voedingsspanningen gebeurd op het uitvalmoment.

Wat heb je om iets te kunnen meten?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ik heb alleen een fluke universeel meter om te meten.

Dag! Zoek op internet/ebay maar op "nand flash" voor het type tv van je. Reboot is een bekend probleem. Heb de mijne gerepareerd met zo'n nand flash ic, deed het een paar weken, nu niet meer.
Douwe

NAND opnieuw programmeren lost het meestal wel op, vergeet dan niet "autoupdate" in het menu uit te zetten anders is het probleem weer snel terug.

Hallo William,

Ik heb geen idee hoe ik de Nand moet programmeren.
Ik heb dit nog nooit gedaan en heb hier ook niet de tools voor.
Maar ik zie dat de Nand al een keer is vervangen dus Mischien is er toch meer aan de hand.

Om dat zelf te doen heb je een programmer nodig, het juiste voetje en goed werkende software. Dat het al eerder gedaan is wil niet zeggen dat het niet terug kan komen, uit eigen ervaring weet ik dat het weer terug kan komen als men niet de autoupdate uitzet.

William,

Is het mogelijk dat jij dit voor me kunt doen.
Ik weet niet waar je woont of dat ik de print opstuur.
Laat maar weten of je interesse hebt en wat dan de kosten zijn.

Na wat speurwerk en het kijken van YouTube filmpjes heb ik wat geprobeerd.
Ik heb de Nand chip bevroren en daarna de tv voorzien van de laatste software.
Ik heb in het menu de watchdog uitgezet.
Na dit alles heeft de tv even gewerkt maar helaas is er weer mee gestopt.

Nu is mijn vraag hoe kan het dat als je een chip bevriest dat de tv wel gewoon zijn werk doet en anders niet.

Kun je dan de chip er niet totaal uithalen?

Nee, dan heeft de chip een kapot geheugen er in zitten..Ne zonder zal de TV helaas niet werken... Daar staat alle firmware in om de TV te laten werken.. Zelfde als een computer zonder harde schijf..

maartenbakker

Golden Member

Hij zit gesoldeerd, maar niet met huis-tuin-en-keukengereedschap of zonder ervaring te verwisselen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Een defect geheugen dat begrijp ik maar waarom werkt deze dan wel als je hem bevriest.
Alle functies werken dan maar als je hem uitzet dat is het weer terug.

JA deze staan bekend om het rebooten soms helpt dat bevriezen maar soms zijn de instellingen ook helemaal in de war en als je watchdog uitzet (is soort 'beschermheer' tijdens opstarten van systeem) dan loopt de boel vast. KAn ook slecht geheugen zijn dat geeft ook dit soort problemen. Bestel een geprogrammerde NAND op Ebay voor dit board en dan zou het moeten helpen. OF moederbord van een slooptv met defect scherm maar die zie je niet zo vaak...

*hier heb ik geen app voor nodig

Of als deze meneer zijn TV wegdoet,als zijn maiboard past die dan plaatsen??

https://www.circuitsonline.net/forum/view/152637