miele t8827 WP droogt niet

Miele T8827WP droogt niet. Was na 2 uur lauw en nat en geen water in opvangbak. Gecontroleerd waaier achter is goed. Afvoerpomp ook goed.
Machine wordt lauw ook niet meer. Compressor draait is goed.
Weet iemand wat er aan de hand is?

Blijft de compressor gedurende de gehele tijd (2u) draaien? Is er koelmiddel aanwezig? Leg de luchtstroom stil (ventilator stil leggen) en start een tijdprogramma met natte was in. De verdamper vooraan achter de filter zou nu (als compressor aan slaat) koud moeten worden (5-10min). Mogelijkheden indien compressor gedurende een volledig programma aan blijft: gas weg. Verdamper/condensor verstopt. Indien compressor niet lang draait: bij overhitting vd ntc is het verstopping cond/verd. Andere mogelijkheden na te kijken na deze testen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Niet geheel mee eens: ken deze droger als mn broekzak en meest voorkomende is een defecte ventilator om compressor te koelen.daarnaast kan ( indien gemonteerd) nakoelings radiator vervuild zijn. Daarnaast als je altijd de filters goed bijgehouden heb, is de verdamper wel schoon. Controleer FF wat Erik zegt dat als je de filters verwijdert en in eerste instantie koud word..

Gas weg nog NOOIT gehad bij deze droger, tenzij je de dikke koperen leidingen breekt. 1 x defecte compressor gezien... Ander ingezet en voila!

Als de ventilator of hulpkoeling problemen geeft krijg je toch een foutmelding? Heeft TS dit vergeten te vermelden? Hulpventilator gaat idd regelmatig stuk maar de hoofdventilator heb ik ook al stuk gehad. Na 1u gloeiend heet worden en dus stil vallen. Om dit te betrappen dien je veel geduld hebben. Stoeltje bij zetten.

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 15 december 2020 18:51:10 (47%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

"meest voorkomende is een defecte ventilator om compressor te koelen"

Is dit de zwarte, vierkante ventilator vooraan de machine, net zoals in de pc's, maar groter.
sensor op de leidingen?

Deze ventilator (positie 15) zit achterin de droger en die is goed en ik heb nog die zwarte compressor ventilator voor die moet ik nog testen.

Smd waar zit eigenlijk de nakoelings ventilator??

Luikje rechts zit een rooster, daarachter zit de fan. Soms met een stukje radiator van koelsysteem er bij

Zwarte ventilator is goed.
compressor is goed .
NTC voeler dichtst bij compressor is goed.
luchtstroom in het apparaat stilgelegd(achter ventilator) met natte was 5 a 10 min laten draaien de verdamper achter het filter wordt niet koud. De radiator achter het koelsysteem links iets. maar ook niet veel.
Compressor is heet en doet het constant. Is het gas eraf??

Ziet er idd niet zo goed uit. Wat bedoel je hier mee, de verdamper zit toch links?: "verdamper achter het filter wordt niet koud. De radiator achter het koelsysteem links iets".
Als hij van mij was ging hij gans uit elkaar. Hoor je gas inspuiten? Verstopping of compressorprobleem kan ook maar daar dit allemaal zelden voor komt zou ik hem gans uiteen doen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Compressor lijkt defect, is te vervangen. Als een compressor een defecte klep heeft, word deze veel te heet Gecomprimeerd gas vloeit niet weg)... Lekkage komt zelden voor ,is 1 massief koperen systeem Constant draaien is normaal overigens... Is geen koelkast!

Het is idd als je na een tijdje vingers op de compressor legt is die gloeiend heet. de bovenste leiding vd compressor tot aan de ntc voeler heet en daarna normale temperatuur.

Eric klopt foutje van mij de verdamperzit links en koelblokje ventilator en compressor zit rechts.

Nieuwe condens module kost 988.57 (positie 1)

Valt nog mee die prijs. Een vermogenmodule van een 1500€ kostende kookplaat kost 2800€. Miele is hier nog schappelijk geweest ;-)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Denk niet dat er veel wisselstukken hun magazijn verlaten aan die woekerprijzen, om dan na x aantal jaar alles weg te gooien

Zou er gewoon een andere compressor inzetten... Ga niet zoveel uitgeven voor een droger die al op de helft van zijn leeftijd zit...

Hoe oud is die dan?
Bestaat die wp technologie in een droogkast al zo lang dan?
(of van 2 toestellen 1 maken)

15 tal jaar geleden de eerste verkocht. Blomberg. De meeste merken zijn hier een 10 tal jaar mee op de markt.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Merk Miele
Type ECOCOMFORT
Code T8827WP
Apparaat soort Droogautomaten
Productiedatum 01-09-10 tot 01-03-13
Dezedroger is 9 jaar oud

Hoi smd hoe zou je dat aanpakken het plaatsen van een andere compressor. Wat heb je daar voor nodig??

Je heb er wel eea voor nodig.ten eerste donor compressor,ten tweede een meetset, vacuummeer apparaat, gas, hardsoldeer apparaat etc. Heb alles, kan het voor je doen.

Als je de onderbak brengt, kan ik er wel een donor inzetten...

[Bericht gewijzigd door smd op zondag 20 december 2020 21:35:19 (17%)

Dank je voor het aanbod maar je woont 235km bij mij vandaan.

Twee dingen heb ik nog niet gelezen:
- Zijn de lamelen schoon van de unit bij de ventilator, zie condensunit no.1
- is er niet een software update beschikbaar, dit gaat via Miele.