Alarm mbv wifi relais

Beste forumleden,

Ik heb een wifi relais van Shelly. Daarmee wil ik een inbraakalarm maken.
Wat ik nog zoek is:

- een countdown-pieper
Als het alarm getriggerd wordt, moeten er x seconden lang piepjes te horen zijn. Het moet een kleine pieper zijn die op 220V werkt. Dan hoef ik geen adapters te installeren.

- een sirene.
Bestaat er een compacte sirene op 220V?

Hebben jullie een idee welke componenten ik moet gebruiken?

Ik weet niet veel van elektronica. Ik kan wel solderen...
Hopelijk kunnen jullie me weer op weg helpen.

Alvast bedankt, ook voor suggesties.

Arco

Special Member

Pieper en sirene kun je beter op 12v laten werken (gebruikelijk bij alarms, dan kun je er eventueel een accu aan hangen)
Anders hoeft een inbreker alleen even sluiting te maken in een stopcontact en weg is je alarmering...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Denk alle scenario's goed door. Je wil niet dat door een kleine storing je buren uren- of dagenlang met een krijsend alarm zitten. Of huisgenoten als je thuiskomt en het alarm vergeet of niet kan bereiken door storing.

Een deurschakelaar, buzzer en het wifi relais lijkt me de basisopstelling. Een pir bewegingsmelder erbij wordt al grondiger maar ook gevoeliger voor storingen.

Buzzers 230V:
https://www.conrad.nl/zoeken?ATT_NUM_SOURCE_VOLTAGE_any=230%20V,230%20…

Pieper en sirene kun je beter op 12v

Mee eens, maar de inbreker weet dat niet. Zou zij echt bij binnenkomst eerst sluiting maken om te zien of het alarm uit gaat?
Ik wil het bij voorkeur op 220V doen omdat ik eea dan makkelijker kan schakelen met Shelly (=220V).

Denk alle scenario's goed door.

Ik heb een aantal (niet alle, idd) scenario's doordacht.
Shelly heeft zgn "scenes". Kan dus een melding sturen naar een telefoon. Ook: kan gedurende een bepaalde tijd gelden.
Ik zal er goed over nadenken.

Hebben jullie nog suggesties voor countdown piepers; evt. op 12V?

Je kan natuurlijk bij inbraak/binnenkomst de spanning op een kleine subtiele en grote luide buzzer zetten, de laatste moet echter eerst op een tijdrelais van 30s wachten.

Alarm mbv wifi relais

Alarm via wifi??? Ik vraag me af hoe handig dat is. Volgens mij net zo handig als je stoppenkast en je telefoon aansluitingen buiten tegen de muur monteren zoals in de de usa (in films) gebruikelijk is. Het eerste dat een inbreker altijd doet is de zekeringen losdraaien en de telefoon onklaar maken.

Met wifi zou je als boef zijnde, op afstand elke nacht een paar keer het alarm af kunnen laten gaan. Als men het dan zat is wordt het alarm definitief uitgezet en kun je lekker inbreken.

Gewoon draadjes door het huis leggen lijkt me minder problemen te kunnen geven dan draadloze systemen.

Het eerste dat een inbreker altijd doet is de zekeringen losdraaien en de telefoon onklaar maken.

Een ervaringsdeksundige? ;-)
Het is misschien niet ideaal, snap ik ook wel.
Maar een bedraad alarm is dat ook niet.
Bovendien: stop lsodraaien/telefoon onlkaar maken? Die tijd ligt achter ons.

spanning op een kleine subtiele en grote luide buzzer zetten

Ja precies. De vraag was: welke? En een countdown-pieper, of hoe zoiets heet.