7 kW elektrische kookplaat i.c.m. 3 x 25A hoofdzekering

Momenteel lopen er inderdaad 5 draden naar de perilex. 2 keer blauw en 2 keer bruin, en 1 aarde.

Een dubbele nul is inderdaad zinloos, bedenk ik me nu ook. De derde fase (kleur hiervoor 1 blauwe draad om) dop ik af of sluit ik aan als de kookplaat er plek voor heeft ( is nog niet binnen).

De bruine draden gebruik ik voor L1 en L2.

Dan ben ik er volgens mij.

Tidak Ada

Golden Member

@KlaasZ:
Lees de openingspost nog eens, het staat er niet expliciet, maar toch wel duidelijk.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Op 22 december 2020 12:43:00 schreef Roland van Leusden:
[...]

Begin maar met 11kW, vroeger bij een Chinees restaurant gewerkt in Almere, daar hadden ze geen gas dus die hadden 4 grote gasflessen staan van 2m per stuk. Met te weinig vermogen krijg je de karakteristieke "wok-hei" niet. Voordeel van flessen is ook dat het butaan / propaan is wat veel heter word.

Volkomen mee eens. Als je ziet wat het vermogen van zo'n gasbrander bij de Chinees is: >15kW!!! maar daar gaat weel een wok op, die geschikt is voor een 'overbevolkt gezin'. Bij de 'Kaki lima'.

Er bestaann wel inductie wok'branders' van die vermogens, maar daar koop je bijna een klein auto'tje voor.
Hier een voorbeeld van een NEFF wokplaat (=kuil) van 3,5kW.
Er is hier in Goes een Vietnamese snack-kar die iets dergelijks heeft. Daar heb ik met de eigenaar staan praten. Hij was er best content mee, groter zou beter zijn maar daar kreeg hij geen aansluiting voor....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

heb weleens een 32A 5 polige ceeform bij gemaakt voor een vaste weekdag broodjeskar bij een winkelcentrum. meestal niet meer als 3 fase 16A voor dat soort dingen, zeker marktkramen. echter hebben oliebolkramen of gebakkramen in deze tijd van t jaar ook wel vaker zoiets op een vaste standplek zag ik her en der..

waar rook was, werkt nu iets niet meer