Beste Buckfast,
Op 27 december 2020 21:23:29 schreef buckfast_beekeeper:
Wie o wie heeft er gesproken van firmware hakken?
Dat was MNM™:
Op 27 december 2020 17:55:30 schreef MNM(tm):[...] Dat is op zich mogelijk, maar dan moet je de firmware van de logger hacken en het doel ip-adres waar die pakketjes naartoe worden gestuurd,[...]
Vervolgens:
Je ziet schimmen die er gewoon niet zijn. Als je alles dan toch zo correct wil hebben. SQL server is microschoft gebonden. Die ga je met grote zekerheid niet op een Synology of QNAPS NOOIT vinden.
onzin, 2 seconden googlen en je hebt zo een windows VM op je NAS:
https://www.instructables.com/Windows-10-Virtual-Machine-on-a-Synology…
als je zo masochistisch bent, kun je daar ook SQL server op installeren..
MariaDb en PHPAdmin lijkt er al wat meer op.
Je vergeet dat MariaDB vroeger MySQL heette? Ik heb nooit Specifiek PostgreSQL, MySQL (MariaDB), MSSQL (SQL Server), SQLite genoemd?
en ja, ik heb met alle 4 gewerkt en weet dat er grote verschillen zijn.
Dat kan op de meeste Linux gebaseerde systemen en ja ook op een RPi. 99% van de tijd staan die systemen toch maar te wachten. TS geeft zelf aan dat de NAS de gegevens van zijn zonnepanelen opslaat. Alleen de vraag in welke toestand. Een Db of een CSV tekstbestand.
de beste meneer weet niet eens welk merk NAS, dus vandaar mijn opmerking dat je te hard gaat.
[...] En dan gaan jij er van uit dat die even een RPi gaat programmeren in laat ons zeggen python. Dan is wat PHP, met duizenden voorbeelden on-line, en een eenvoudige database maken een stuk eenvoudiger. [...]
dat is hypocriet, ik noemde PHP in een zin met Python, met direct de vraag of welke hij kent. Ik programmeer in PHP, Python, C, C#, afhankelijk van wat het moet doen. Er zijn zeker dingen waarvoor ik zonder meer PHP zou gebruiken, maar voor data van A naar B te schuiven niet direct.
edit 2: vraag is of je uberhaupt gegevens haalt uit het toestel of dat dit cloud gegevens zijn. De web interface blijkt in de UK te zitten of op de aaitelefoon. Niet op het toestel. Je weet dus niet met zekerheid van waar de gegevens komen.
Waar haal je de UK vandaan? Homewizard is een oorspronkelijk Nederlands bedrijf?
wat maakt het uit waar de webinterface vandaan komt? Het ding stuurt meterdata naar de cloud, en biedt tevens lokaal dezelfde data aan via een API. of de APP die via XMLHttpRequest/AJAX/JSON ook gebruikt is irrelevant