Philips 32PFL7606H/12


Op 30 december 2020 21:08:19 schreef maartenbakker:
Maar als hij knetterde, kan er dan niet een voedingslijn naar de PNX of flashchip dood zijn? Kans dat de PNX ook dood is natuurlijk maar toch.

Ik zag dit direct na het verwijderen van de achterkant. Leek mij onschuldig.

maartenbakker

Special Member

Misverstandje. Met een voedingslijn bedoel ik alles wat tussen de voeding en het IC zit, dus vooral spanningsregelaars, zekeringetjes, ceramische condensatoren. Een doorgefikt printspoor kan opzich, maar dat ziet er dan wel wat zwarter uit meestal.

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik zou eens de solderingen checken op (de achterkant van) de printplaten (evt. met een loep, is niet altijd even goed te zien). Als er iets "knettert" zou het zomaar een slechte soldering kunnen zijn.

Op 30 december 2020 22:20:48 schreef maartenbakker:
Misverstandje. Met een voedingslijn bedoel ik alles wat tussen de voeding en het IC zit, dus vooral spanningsregelaars, zekeringetjes, ceramische condensatoren. Een doorgefikt printspoor kan opzich, maar dat ziet er dan wel wat zwarter uit meestal.

Ik hoop dat je de componenten op het PSB bedoelt, die zijn wat groter hahaha.

Ik heb er twee gedachten bij.

Van de ene kant vind ik het leuk om wat te leren en te proberen.

Van de andere kant moet ik wel zeker weten dat het aan het SSB ligt voordat een nieuwe ook gelijk de geest geeft, of niet eens werkt.

Ik kijk nog steeds een beetje met schuine ogen naar de HDMI. Zeker nu ik in het block diagram zie dat daar ook een 3v lijntje loopt en een weerstand zit... :P

Maarja hé, ik ben maar een leek.

In ieder geval alvast, aan iedereen, de beste wensen en bedankt voor het meedenken.

Nu zitje er echt naast William. Al 2 x gehad bij dit type dat soms intermittent opstartte en daarna niet meer. Daar ik er met een lichte druk op de PNX de TV eenmalig kon booten en speelde,losgelaten en klaar... :Laten reballen en TV draait op heden nog steeds top!! Later een tweede gevalletje, kreeg ik niet aan de gang en jaahoor! reballen en weer top!! Dus niet??? Vind de NAND juist vrij stabiel in deze TV..

Als bij jou koelblok is losgekomen, kan het ook een defecte processor zijn...

Op 31 december 2020 18:51:37 schreef smd:
Nu zitje er echt naast William. Al 2 x gehad bij dit type dat soms intermittent opstartte en daarna niet meer. Daar ik er met een lichte druk op de PNX de TV eenmalig kon booten en speelde,losgelaten en klaar... :Laten reballen en TV draait op heden nog steeds top!! Later een tweede gevalletje, kreeg ik niet aan de gang en jaahoor! reballen en weer top!! Dus niet??? Vind de NAND juist vrij stabiel in deze TV..

Als bij jou koelblok is losgekomen, kan het ook een defecte processor zijn...

Dat jij dat hebt gehad kan, ik heb het nog niet eerder gehad en of van gehoord. Nu ben ik uiteraard niet god en heb niet alle wijsheid in pacht, m.a.w. dat ik het nooit heb meegemaakt wil niet zeggen dat het niet voorkomt, er zijn altijd uitzonderingen. Nu repareer ik ook pas sinds enkele "weken" en ik ben nog steeds lerende ;)

Yep, ik ook slechts enkele dagen aan het prutsen maar zo weer wat geleerd. Met name als koelblok loszit, zal de processor het wel zwaar gehad hebben... Maar jij bent de beste Philips goeroe die er op de wereld vindbaar is!! :) :) :)

Maar is Philipos/ TPV eigenlijk nog wel wat William??

Meestal zijn problemen merk en model gebonden, of je nu een Samsung neemt of een Philips, Sony, LG of welk merk dan ook ze gaan allemaal kapot na enige tijd. Naar mijn mening is er niet eens meer een merk wat echt goed is met hier en daar een model wat het wat langer volhoudt dan een ander.
Je moet geluk hebben met een tv en de tv daar voor gebruiken waar ie voor gemaakt is, een tv is dus geen radio.
Als antwoord op je vraag, persoonlijk denk ik dat de kwaliteit van alle merken terug loopt synchroon met de prijzen. Met name backlight en andere panel fouten is momenteel een ernstig probleem aan het worden.
Ik werk zelf graag aan Philips omdat daarvan hele goede ondersteuning te vinden is met goede service manuals, andere merken hebben dat niet eens meer.

[Bericht gewijzigd door william1967 op 1 januari 2021 21:42:45 (11%)]

Op 1 januari 2021 21:41:36 schreef william1967:
Meestal zijn problemen merk en model gebonden, of je nu een Samsung neemt of een Philips, Sony, LG of welk merk dan ook ze gaan allemaal kapot na enige tijd. Naar mijn mening is er niet eens meer een merk wat echt goed is met hier en daar een model wat het wat langer volhoudt dan een ander.
Je moet geluk hebben met een tv en de tv daar voor gebruiken waar ie voor gemaakt is, een tv is dus geen radio.
Als antwoord op je vraag, persoonlijk denk ik dat de kwaliteit van alle merken terug loopt synchroon met de prijzen. Met name backlight en andere panel fouten is momenteel een ernstig probleem aan het worden.
Ik werk zelf graag aan Philips omdat daarvan hele goede ondersteuning te vinden is met goede service manuals, andere merken hebben dat niet eens meer.

Dat laatste is helemaal waar.
Ik heb een breed scala aan werk gedaan. Van elektromonteur tot automonteur, systeembeheerder en programmeur, nu verkoop ik antiek.

Ik ben nog nooit zo´n uitgebreide service manual tegen gekomen als deze van onze TV, wellicht dat de `Haynes Manuals` op één lijn liggen met deze van onze Philips TV.

Kan ik jou een PB sturen William, betreft aankoop nieuwe SSB?

PNX koelblok zat trouwens een klein beetje los en door mijn ervaring als PC bouwer kon ik op zich zien dat de pasta (Bijna) aan zijn einde was.

@william
Dacht bij de start van het topic het SSB in je shop te hebben gezien maar dat was ie niet (meer), of ik heb me vergist met een andere winkel, vergelijkende namen en voorwaarden.

Heb er in ieder geval een gekocht voor nog geen 60 euro inc. verzending en btw.

De kosten voor nieuwe koelpasta, SD-kaart waren in verhouding 50% van de SSB, toen kwam ik er ook nog achter dat een connector van de flat cable bovenaan kapot was, hoogstwaarschijnlijk zelf gedaan, een van de audio connectors op het SSB was ook een beetje wankel. Ik vermoed toch dat er vocht in het stof is komen te zitten en dit letterlijk ergens de doorslag heeft gegeven.

SSB is vervangen. TV gaat weer aan en geeft beeld. Ik heb nog geen tijd gehad om hem uitgebreid te testen vanwege ruzie met de losse plaatjes die om de aansluitingen (HDMI e.d) zitten :P

De oude SSB ziet er in het daglicht behoorlijk toegetakeld uit vergeleken met de vervangende. Heel veel kleinschalige roest op de oude printplaat.

Waar het probleem exact in zit geen idee. Heb vrijwel alles nagemeten op werking en dat was allemaal goed. Het zal toch ergens in de PNX of aanverwanten hebben gezeten, NAND wellicht het RAM geheugen, dat laatste zit onder een plaatje gesoldeerd dus dat kan ik niet zien.

Ik krijg hem niet aan de praat. Beeld via de HDMI toonde verticale zwarte strepen en is niet scherp.

Codes en model nr. aangepast via menu. Beeld option code aangepast, geen verschil.

Heeft een tijdje zo gewerkt en nu reboot de TV constant met LED code 9.
200 hz board?

Verticale strepen, lijk eerder paneelproblemen.. Nu mogelijk verkeerde code??

Op 10 januari 2021 18:59:19 schreef smd:
Verticale strepen, lijk eerder paneelproblemen.. Nu mogelijk verkeerde code??

Ik heb via 062596 het SAM menu geactiveerd en via daar 062598 ´Menu´ en option code 359 ingetoetst.

Voordat ik dat deed had ik het beeld met de verticale strepen en was het beeld een beetje cropped, zijkanten van de laptop waren niet zichtbaar op TV. Deze zwarte verticale strepen zitten ook in het logo als de TV op start en in het menu, normaal zijn ze daarbuiten niet zichtbaar.

LED ging na het invoeren van de code uit, TV ging in standby, heb 10 minuten gewacht omdat ik zag dat het evt. 20 seconden kon duren om de code te verwerken. Aan gezet en led knippert 9 keer, even pauze, led knippert 9 keer, en reboot, etc.
Ambilight geeft verschillende kleuren tijdens het rebooten.

Kan ik het SSB resetten?

maartenbakker

Special Member

Heb je geprobeerd om met losgekoppeld paneel (kabel tussen mainboard en tcon) op te starten? Als dat wel lukt kun je misschien op die manier een andere display optie invoeren.

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo. Ik heb een nieuw topic gestart omdat het oude al erg oud was, ergens rond februari dit jaar.

De LED van de TV knippert 9x kort met een korte tussenpauze en dan weer 9x kort, bij het aan zetten van de TV. Ik weet niet exact waar dit naar verwijst. Layer 1 fout 9, of 99, of 2x9=18 ? 9x9 = 81? :P

Enfin, ik heb de SDM kortgesloten en dan krijg ik volgens mij code 17 en code 44.

De LED knippert;
1x lang en 7x kort (Code 17?)
Pauze
4x lang en 4x kort (Code 44?)
Lang aan (Einde?)
Terug naar begin

Geen idee wat dit moet betekenen voor code 17;
(Display Supply). Here the status of
the “Power OK” is checked by software, no protection will
occur during failure of the invertor or display supply (no
picture), only error logging. LED blinking of LAYER 1
error = 3 in CSM, in SDM this gives LAYER 2 error = 17

Dus POWER OK word nagekeken, lijkt geen POWER te zijn, dus foutcode?

Ik krijg geen beeld bij deze TV. Ik heb eerder de SDM printplaat vervangen wat voor zover ik heb begrepen het SBB is omdat ik daarvoor ook geen beeld had. De oude SBB was achteraf gezien helemaal niet meer goed.

Sinds het vervangen van de SBB had ik met de nieuwe wel beeld, maar niet helemaal goed, resolutie leek verkeerd en ik had zwarte verticale strepen in beeld.
Ik heb toen de beeldcode ingevoerd en toen heeft de TV ons weer in de steek gelaten.

Code 44 kan ik niet vinden.

Ik heb zo veel mogelijk kabels van de TV los gemaakt en ik krijg dezelfde codes.

Er lijkt momenteel alleen dit op aan te zitten;
220V stekker die gaat naar de schakelaar van de TV, vanaf deze printplaat gaan twéé stekkers naar het SBB een 4-pins en een 14-pins stekker.

Zou het probleem oorspronkelijk bij de bruine (voedings)printplaat vandaan komen?

CrossFireX

Golden Member

Je had beter verder gegaan in je oude topic, want het is relevant en voegt info toe. Nu mag alles weer opnieuw bekeken, bedacht en besproken worden... |:(

Iemand anders moet nu ook nog eens door andere topics worstelen om te begrijpen hoe en wat...

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 10 oktober 2021 18:38:40 (24%)]

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Tja dit lijkt mij nogal onnodig... kunnen we nu alle problemen die naar een kapotte PNX51X0 en geheugen toe wijzen, na gaan lezen, daar heeft toch niemand wat aan?

Op 10 oktober 2021 18:36:35 schreef CrossFireX:
Je had beter verder gegaan in je oude topic, want het is relevant en voegt info toe. Nu mag alles weer opnieuw bekeken, bedacht en besproken worden... |:(

Iemand anders moet nu ook nog eens door andere topics worstelen om te begrijpen hoe en wat...

Suc6 met het bekijken van alle oude problemen van een kapot SSB welke is vervangen 8)7

CrossFireX

Golden Member

Succes met het maken van -tig topics over hetzelfde apparaat... :?

Als iemand zoekt op jouw topic, heeft hij alle info bij elkaar in plaats van alles te plukken in verschillende topics.

Andere mensen die willen helpen weten dan ook meteen, wat je allemaal al hebt gedaan of veranderd aan de TV.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Type en chassis nummer komen me bekend voor. Kan best zijn dat ik een gelijkaardig toestellen staan. Dacht dat ze bekend stonden om problemen met moederbord maar zal eens kijken van welke serie precies het eentje is. Maarten gaf aan dat vanaf bepaalde serie die problemen waren. Dus dit topic zou best eens nuttig voor mij kunnen zijn. Hopelijk krijgt ts hem nog aan de praat.

Op 10 oktober 2021 20:00:38 schreef CrossFireX:
Succes met het maken van -tig topics over hetzelfde apparaat... :?

Als iemand zoekt op jouw topic, heeft hij alle info bij elkaar in plaats van alles te plukken in verschillende topics.

Andere mensen die willen helpen weten dan ook meteen, wat je allemaal al hebt gedaan of veranderd aan de TV.

Ach, het is helemaal nergens voor nodig geweest om zo lopen te trollen en de moraalridder uit lopen te hangen, je weet niet eens iets nuttigs toe te voegen. Heb je nou al heel het oude topic doorgelezen en de conclusie getrokken dat *alles* aan het oude SSB lag en de hele mikmak is vervangen, de huidige problemen daar helemaal niets mee hebben te maken?
Dan zie iig je dat het *compleet nutteloos* is geweest om het samen te voegen.
Ik weet zeker dat als ik het oude topic een bump had gegeven, je had geklaagd dat ik een nieuw topic moest maken, zo zitten mensen als jij in elkaar. 8)7
Het probleem is ondertussen al opgelost. Zoals je ziet heeft niemand de moeite genomen om de oude rotzooi te lezen :+

CrossFireX

Golden Member

Fijn zo! Probleem heeft zich opgelost! ;)

Toch bedankt voor je bijdrage! :+

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
maartenbakker

Special Member

Op 17 oktober 2021 18:26:26 schreef Moopieboo:
[...]

Ach, het is helemaal nergens voor nodig geweest om zo lopen te trollen en de moraalridder uit lopen te hangen,

Heeft niks met moraalridderij te maken, is gewoon een practische en nuttige forumregel om de boel overzichtelijk te houden en jouw kans op een bruikbaar antwoord te vergroten.

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."