Volvo C70 achterlichten updaten

Beste Forumleden,

Ik heb zelf geen verstand van electra vandaar went ik mij tot jullie en hoop ik hier wat hulp te kunnen krijgen.

Ik heb een Volvo C70 en wil de achterlichten graag updaten naar led.
De Volvo gaat dit natuurlijk niet pikken daarom zal er iets tussen gezet moeten worden waardoor de computer denkt dat er een gloeilampje aan gaat ipv led.

In de bijlage fotos van de aansluitingen, stekkers zien er vrijwel hetzelfde uit.

Hoe is dit te doen en kan iemand dit voor mij doen?

Vriendelijke groeten van Danou.

pa3gws

Golden Member

Misschien een domme vraag maar wat is het nut ervan?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Schimanski

Golden Member

Kun je niet gewoon de gloeilampen vervangen door LED versie. Lijkt mij de eenvoudigste manier en kun je zelf uitvoeren.

https://tinyurl.com/y5hv4wzp

[Bericht gewijzigd door Schimanski op dinsdag 5 januari 2021 12:38:59 (10%)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Die trekken te weinig stroom, en dan denkt de auto dat het lampje is doorgebrand.
Oplossing: weerstand parallel zetten. Maar dan moet je weer zelf aan uitvinden hoe je een weerstand die net zo heet wordt als het oude lampje, goed koelt.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
rob040

Golden Member

Op 5 januari 2021 12:35:58 schreef pa3gws:
Misschien een domme vraag maar wat is het nut ervan?

Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind de nieuwe versie ook mooier als de originele.

Zijn die nieuwe origineel Volvo, of is het een aftermarked setje?
Als origineel Volvo (en toegepast in latere versies), dan heeft de dealer wellicht een oplossing.

Ik ben niet zo thuis in de moderne voertuigelektronica, dus misschien is dit allemaal wel onderdeel van de centrale computer en dan wordt het lastig (weerstand parallel blijft over).