Aansluiten kookplaat AEG HEM63400XB met gele stekker

Hallo allemaal
Ik heb op een veiling te goeder trouw bovenstaande kookplaat gekocht.
Nu blijkt daar een gele 15 polige stekker aan te zitten en geen mogelijkheid om het ding te openen en er een gewone kabel op aan te sluiten.
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit en of ik eventueel nog stukken moet bijkopen?

Alvast dank, vrgr, AJ

Het lijkt erop dat deze connector in een bedieningspaneel moet worden geplugd. Waar komt de kabel eruit ?

[Bericht gewijzigd door plankgas op vrijdag 8 januari 2021 14:44:22 (15%)

Welk soort aansluiting heb je in de muur? Welk stroomnet?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Die kookplaat hoorde bij een inbouwoven met een gezamenlijk bedieningspaneel.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Klopt, dat ding hoort bij een oven

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item…

Einbaugerät -funktioniert NUR im ferbiendung mit Ofen

Dus als je die oven er niet bij hebt dan heb je er niets aan.

Wat ik zo zie is de set de oven ECS45131XM + de kookplaat HEM63400XB

Ik ben dus bang dat het 210 euro in het putje is

Er zit een bediening in met sensortoetsen. Mogelijks zijn deze softwarematig uitgeprogrammeerd. Ik zou het zo snel niet opgeven. Er zijn 4 dikke draden die dubbel uitgevoerd zijn. De blauwe 2(4) aan de neuter en de gekleure elk op een 230v aansluiting. De dunne draadjes ongemoeid laten. Probeer eens en kijk of er leven in te krijgen is.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Het zijn hoogop 1 mm2 draadjes, is dit niet wat dun voor een kookplaat??

de draadjes zitten per 2 op 1 stekkerpen zo te zien, feitelijk dus meer als 2mm2, parallelkabels. ik denk dat het best eens kan zijn dat je het ding werkend krijgt, maar met alleen voeding erop vraag ik me af..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wil de koper hem niet gewoon terugnemen?
Als je er spanning op zet en hij begeeft het moet je hem ook niet meer terug doen.

een veiling die zoiets terugneemt? die waren blij dat ze ervanaf waren..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mvdk

Golden Member

Waar staat dat de topicstarter er 210 eu'tjes voor betaald heeft?

googlen op dat typenr geeft een faillisementsveiling

https://www.alleveilingen.net/kavel/794221/1-inductiekookplaat-aeg-hem…

Daar staat hoogste bod 150 euro, zonder 17% veiling kosten en BTW. En aangezien het serienr identiek is met de foto's van TS....

Hartelijk dank allemaal voor de reakties. Het irritante aan het ding is dat je m ook niet zomaar even openvijst, alle schroeven wijzen naar boven richting de plaat.

De prijs klopt inderdaad, 210 euro.

Ik ga nu wel proberen om via de draden zoals boven omschreven er spanning op te zetten, en zien wat er gebeurd.

Zoals ook al gezegd, zo'n veilinghuis pakt het niet terug.
Het zal voor begin volgende week zijn, ik ga jullie laten weten wat het resultaat is.

Dank allemaal

Ik denk dat iemand anders de oven heeft gekocht zonder bediening.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

210€. Zelfs voor een volledige plaat vind ik dat een behoorlijk bedrag. Voor dat bedrag kan je ook inductieplaten vinden op 2de hands websites, en die kan je tenminste testen.

Sine

Moderator

Hele kleine kans dat je dat werkend gaat krijgen, de dikke en gedubbelde draden is duidelijk vermogen/voeding.

Maar de dunnetjes zal iets van een bus verbinding zijn voor de displays bovenop en de sturing van de platen zelf.

Zonder bijbehorende oven inderdaad niet veel mee te beginnen vrees ik.

Arco

Special Member

Het staat ook bij de productomschrijving:

AEG HEM 63400 XB: stainless steel frame non-self-sufficient hob, induction, 60 cm

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 9 januari 2021 12:56:29 schreef Arco:
Het staat ook bij de productomschrijving:

[...]

Precies. Als je zoiets koopt is huiswerk maken de boodschap. Goedkoopste oplossing is waarschijnlijk "nieuwe" tweedehands plaat kopen en deze proberen te verkopen (met verlies).

Arco

Special Member

Ik zou 210 euro aanvaardbaar als het een nieuw 2e hands apparaat zou zijn, gezien de foto's is het dat zeker niet...
(ik zou 100...135 euro in dit geval meer acceptabel vinden)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Voor een complete 2de hands inductieplaat vind 150€ zowat het maximum. Bij IKEA heb je een nieuwe met garantie voor 300-400€, Whirlpool spul als ik mij niet vergis. Herstelkosten voor zo'n ding zijn niet van de poes en dan ga je al snel richting nieuwprijs.