Atag oven ZX6011KUU/A02

Op 11 januari 2021 19:09:06 schreef smd:
En kan je wat specifieker zijn welke capaciteit elco's hebben/ hadden zou moeten zijn...En dus duidelijk dat de processor van slag raakte...

Buffer voor de 7805: 1000uF 25 Volt
Na de 7805: 10uF 16 Volt
Gebleken van een inferieure kwaliteit, wel jammer dat Atag dit levert.

Atag levert dat niet, dat is de externe printen fabrikant!! Verbaas me al als het een echte Atag is, vermoed eerder iets van Midea of Ariston..

Op 12 januari 2021 18:43:01 schreef smd:
Atag levert dat niet, dat is de externe printen fabrikant!! Verbaas me al als het een echte Atag is, vermoed eerder iets van Midea of Ariston..

Atag leverde deze oven wel, zij zijn verantwoordelijk, ook in het geval van garantie. Als zij OE(M) inkopen bij een externe dan moeten ze, gezien hun verkoopprijzen, ook kwaliteitseisen stellen.

Ik kan niet volgen. Hoe oud is de oven?

PS op de klok staat Brandt, ofwel de producent ofwel een hint. Mmmm (hahaha)

06 of 03? enfin, ver voorbij de aansprakelijkheid en best een normaal verschijnsel gezien huidig beleid inzake geprogrammeerd verouderen.

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 12 januari 2021 19:53:28 (37%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 12 januari 2021 19:51:05 schreef EricN:
Ik kan niet volgen. Hoe oud is de oven?

PS op de klok staat Brandt, ofwel de producent ofwel een hint. Mmmm (hahaha)

06 of 03? enfin, ver voorbij de aansprakelijkheid en best een normaal verschijnsel gezien huidig beleid inzake geprogrammeerd verouderen.

Ik ga hem niet weer uitbouwen en open maken!

Ik kom nog uit de PTT-tijd waarbij alleen componenten gebruikt mochten worden (samen met TNO) die aan de kwaliteitseisen moesten voldoen zodat apparatuur lang mee kon, bijvoorbeeld toen geen Wima maar Rifa condensatoren :)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Yep, kan ook Brandt wezen, maar is ook Ariston groep.. Atag koopt tegenwoordig in bij Samsung... nog waardelozer...

Begint allemaal op een bordeel te lijken hé? Of een seizoen van the bold and the beautifull. Na een tijdje heeft ook iedereen het wel eens met iedereen gedaan. Hahaha

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dag Brecht. Ik zit momenteel met hetzelfde probleem bij mijn oven. Als ik de discussie goed kan volgen heb jij de elco's op de print aan het display vervangen? Om zeker te zijn heb ik een foto in bijlage gestoken. Kun je dit bevestigen of ik juist ben of niet?

De oven ging weer kapot, na onderzoek bleek dat het voedingstrafootje bol te staan: de primaire winding was kapot. Blijkbaar te licht gedimensioneerd, ik had nog een zwaardere liggen en nu werkt hij weer prima.

Wel opletten met zwaardere trafo's. Ik durf dan wel eens een model met net wat minder volt nemen omdat deze vollast minder gaat invallen daar vollast voor de vorige niet hetzelfde is als voor de zwaardere en omdat de netspanning over de jaren toch ook hoger is. Soms heb je secundair 18v dc waar ze bv 12 en 5vdc van maken. Dan is 20-22v (resultaat v nieuwe zwaardere) onnodig belastend voor voltage regulators.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dit was een 12 Volt trafootje waar ze met een '7805' 5 volt van maken.
Ik heb in het verleden op mijn werk dan ook voor 9 volt gekozen maar die had ik niet meer liggen.

alles word bij TS met 10 vermenigvuldigd, dus trafo ook :)