microfoon met phantom power en koptelefoon versterker door 1 kabel + voeding

Ik heb een uitdaging.
Ik wil vanuit onze mixer met 1 kabel naar een presentator die een microfoon heeft die phantoom power nodig heeft en deze persoon heeft ook oortjes op een koptelefoonversterkertje.

Nu bevat de koptelefoon versterker een batterij/accu en die willen we graag weg en continu voeden vanuit de mixer.
Het mooiste zou zijn om dat ook vanuit de fantoom voeding te kunnen doen, maar ik ben bang dat daar het vermogen te beperkt voor is?

Kan ik anders zelf makkelijk een iets zwaardere fantoom injector maken, of zijn die kant en klaar te koop?

Ik zat ook te denken aan gewoon een los voedings paar door de kabel, maar dan kom ik qua aders denk ik teveel uit.

want ik heb er dan 3 voor de micro, 3 voor de koptelefoon en 2 voor de voeding. Dat zijn 8 aders. Nu heb je 7 polige XLRs, maar dan zal ik ergens een ground moeten combineren en ik weet niet goed of dat zondermeer kan.
Ik zag ook een mooie 10 polige XLR van neutrik met 2 speciale power pinnen, maar die kosten 20.- per connector en chassis. Dat wordt een beetje duur.

Iemand tips/ ideeen?
bijkomstigheid is dat ruis/brom etc uit den boze zijn

Een microfoonfantoomvoeding heeft heel weinig vermogen en gaat over de signaal draden, daar kun je dus praktisch gezien niets mee.
Wat is de benodigde kabel lengte ? Een andere kabel zoeken moet wel lukken, is een mooie toepassing voor een snake-je , zo heb ik dat leren kennen althans, 6 xlr kanalen in een kabel.

En snakeje? Zo'n breakout multikabel bedoel je? Dat is iets too much. Benodigde lengte is 10m. Enkel 2 microfoon met 1 koptelefoon moet gecombineerd worden.

de massa in de kabel combineren is vragen om overspraak.

koptelefoon signaal ligt op gemiddeld +12dBU en microfoon signaal op -54dBU.
niet doen.

Wat betreft de fantoom voeding, die werken vaak op +15 tot+48 volt, een beetje afhankelijk van de mixer.
Maar deze hebben een injectie weerstand die de stroom beperkt op ongeveer 20mA.
daar kun je wel een microfoon mee voeden, maar een koptelefoon versterker heeft echt iets meer nodig.

losse kabels of een multikabel, anders krijg je hoofdpijn van dit project.

RTFM, dan pas vragen...

Als je met een mengtafel aan de gang gaat, dan zal een extra kabeltje niets uitmaken denk ik. Zelfs al werk je met een digitale multi.

ja, heb ook geen zin om heel vele te gaan proberen of moeilijk te doen, dus het wordt denk ik een multicore kabel. Nu alleen nog even goede connector zoeken.

Ik zou de koptelefoon passief regelen bij de presentator en de versterker op een handige plek plaatsen, want een voeding op afstand lijkt me omslachtig en geen sy ingang geeft vermoedelijk al snel gedoe met interferentie.

Dan volstaan bij een mono koptelefoon twee pairs + afscherming. 5p XLR is indien gewenst erg standaard, maar geeft afhankelijk van de omstandigheden een klein risico op verwisseling met DMX. In het combineren van de afscherming zie ik dan weer geen bezwaar, er loopt enkel een paar mA fantoom door, geen signaal.

[Bericht gewijzigd door Aart op 15 januari 2021 10:21:33 (13%)