"ontwikkelboard" met basic interpreter

PE9SMS

Special Member

Of je tikt een HP 16500 logic analyzer op de kop. Daar zijn ook wel pattern generator kaarten voor. Heb je wel een stevige werkbank voor nodig. :)

This signature is intentionally left blank.
fred101

Golden Member

MGP, ik heb ze gevonden. Voor andere, het staat in nummer 2, 3, 4 en 5 van 2017

PE9SMS, grapjas, ik heb deze al: https://www.pa4tim.nl/?p=6120

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
PE9SMS

Special Member

Mooi ding die Tek. Even snel door de manual gescand, de TPG functie lijkt wat (te) beperkt helaas.. daar komt alleen een vast patroon uit als ik het goed begrijp?

This signature is intentionally left blank.
fred101

Golden Member

Ik heb zo'n Colour Maximite 2 besteld. Hij heeft 40 poorten. De hoofdreden voor deze in plaats van een een RPI of basic stamp is dat hij standalone werkt met een gewone VGA monitor en usb keyboard. Ik heb nog een kleine monitor die ik ooit in een koffertje heb gebouwd. Daar bouw ik dan de rest bij in. (voedingen/ I/O board, breadboard, Maximite, etc
Ik hang er een 40 pin ZIF aan en maak de lijnen schakelbaar met wat dipswitches. (dit oa ivm voedingrails en misschien analoge signalen om bv een ADC te testen)

Ik weet nog niet hoe ik het programmeren ga doen. Ik wilde het supersimpel houden door per IC wat te schrijven en dan creatief knip/plak werk van subroutines.

Maar ik zit niet vast aan 1 ding, ik ben ook bezig met een flowchart voor een programma wat me iedere pin laat configureren. Dit door eerst een pin nummer te kiezen, dan in/out kiezen, Als hij output is deze dan statisch hoog/laag te maken of een teller van 1 tot 64K, blokgolf/klok of patroon.

Deze laatste: ik kies per stap een periode-tijd, aantal bits parallel en dan steeds per periode de staat van de bit aan te geven (hoog/laag) en eventueel de hoog/laagtijd (duty cycle) als dat meer of minder dan 50% is.

Het meetdeel weet ik nog niet. In eerste instantie gewoon pin nummer en staat op het scherm weergeven. Maar in het begin hang ik gewoon een LA eraan of gebruik de scoop of logicprobe etc.
Als dat allemaal lukt kan ik ook gaan denken aan een uitbreiding die de data zelf analyseert.

En een mogelijkheid om deze settings op te slaan.
De maximite is 400 MHz met flink wat geheugen dus een wat langer basic programma is geen probleem. Het programmeren is denk ik door mij nog wel te doen.
Daarnaast ga ik met profilab-expert aan de gang, maar dat is een ander verhaal/toepassing.

Ik heb nu ook Proton PICbasic werkend op mijn easypic-3 en ik had in no-time wat ledknipper experimenten werkend. Dat is een heel prettige IDE. Ook al is het een compiler, het feit dat het basic is maakt het voor mij een stuk laagdrempelig.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 17 januari 2021 14:25:47 schreef fred101:
Ik heb zo'n Colour Maximite 2 besteld. Hij heeft 40 poorten. De hoofdreden voor deze in plaats van een een RPI of basic stamp is dat hij standalone werkt met een gewone VGA monitor en usb keyboard.

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt want verleden jaar ging ik mij dat ook aanschaffen maar dacht toen wat moet ik daarmee.
Heb er toen veel over gelezen en zag het wel zitten, maar ik heb er geen enkele toepassing voor behalve mijn covidtijd eraan besteden ;)

LDmicro user.