Streaming van TV

Beste forumleden.

Ik wil graag het geluid van de TV streamen naar mijn Advance RIC 418 hoortoestel via mijn iPhone 6.

De audicien levert hiervoor een apparaat, deze apparaten werken op 2.4 ghz.

Ik vraag de hulp van de forumleden om zo'n apparaat bij Ali te bestellen wat betere prijs kan zijn alleen ik heb geen idee welke ik dan moet kiezen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

De verbinding van het hoortoestel naar de iPhone gaat via bluetooth en de verbinding met de streamer naar de iPhone via MFi.

Geluid en programma instellen op de iPhone gaat middels de Connexx Smart Direct app... Siemens/Signia

Philips flatscreen met audio out en toslink.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heeft de tv wel een audio out? Type tv ?

Je Apple / Made For iPhone deel van de vraag maakt het volgens mij ingewikkeld en duur of is gewoon niet van toepassing.

Volgens mij kan je die hoortoestellen gewoon met elk apparaat koppelen via Bluetooth. Door de bediening met je iPhone lijkt het misschien via de iPhone te gaan, maar de iPhone lijkt mij dan slechts de afstandsbediening.

Zoek op "bluetooth zender" bij bol.com. Voor €20-40 heb je een doosje dat tulp of jack naar Bluetooth omzet (bijvoorbeeld Luving of Strex).

Er is een kleine kans dat je TV het al ingebouwd heeft. Mijn Philips met Bluetooth kan het vreemd genoeg niet.

Als je ze nou gewoon bij bol.com besteld dan kan je de beste houden en de andere terugsturen.

Beste forumleden.
Bedankt voor het meedenken, ik ga zo'n unit bestellen en proberen of het gehoorapparaat wil koppelen.

Ik kan boos worden om dit soort praktijken weet je dat?
De medische wereld moet het altijd maar weer zo moeilijk en duur mogelijk maken voor mensen die een handicap hebben en daar even lekker aan verdienen.
Iedere "normale" draadloze hoofdetelefoon kan met elk Bluetooth apparaat koppelen maar zij maken het weer moeilijk door er proprietary troep tussen te gooien zodat jij afhankelijk bent van hun hardware terwijl je al een fortuin hebt betaald voor dat gehoorapparaat.
Als ik zo kijk wat jij hebt lijkt dat heel erg op mijn vader's gehoorapparaat en ik heb hier nog meerdere Bluetooth tranceivers liggen die ik daarmee wel kan gaan testen.
Als dat zou werken ben je voor minder dan €10 klaar.

Beste Nisei, Sorry voor het late bericht.

Inmiddels heb ik een transmitter/receiver ontvangen en uitgeprobeerd om verbinding te maken met mijn hoortoestel, helaas hij koppelt niet.
Hij koppelt wel in de RX mode met mijn iPhone en geeft dat weer met de code B-10S dan is het mogelijk om spraak en/of muziek vanaf de iPhone naar een bluetooth koptelefoon te sturen.
Ik met Specsavers contact gehad zij kunnen/willen mij hiermee niet helpen, ze verkopen hiervoor toestellen dus dat is te begrijpen.

In je bericht van 22 januari schrijf je dat je nog meerdere transceiver heb liggen misschien mag ik vragen of het mogelijk is om met je vaders toestel te achterhalen welke van deze wel kan koppelen en welk toestel dat dan is.
Ik ga je in ieder geval al bedanken voor de eventule moeite hiervoor en hoop nog iets van je te horen.

Vgr Jan.

Als Nisei je niet kan helpen: probeer eens een paar van die onafhankelijke gsm winkeltjes. Misschien hebben die iets liggen of kunnen ze helpen met die zender die je nu hebt.

revado

Honourable Member

Helemaal met @nisei eens dat mensen worden uitgemolken als het ook maar iets met gezondheid te maken heeft!
Schandalig, dat zo'n winkel dan weer een of andere belachelijke combinatie wil verkopen.
Die telefoon zou helemaal niet nodig moeten zijn.
Gewoon de toestellen pairen aan een BT "zendertje" die aan de hoofdtelefoon aansluiting van de tv aangesloten wordt, zoals anderen ook al adviseren.

Ik heb even wat nagezocht en de specsaver hoortoestellen zijn door een paar fabrikanten geleverd, Siemens maar de laatste tijd ook Phonak. https://www.phonak.com/nl-nl
TS, kijk eens of jouw model er bij staat op de site.
Deze zouden , volgens de info, allemaal met diverse BT apparaten moeten kunnen pairen.