Verschil tussen VHDL en C of C++

Jooo Mannneeuuuh,

2 vragen.

1. Waarom gebruiken sommige bedrijven de VHDL i.p.v. C of C++?
2. Wordt bij iedere PCB ontwerp met VHDL-taal uitgevoerd of niet. Bijv. Bij autofabriekanten.

Is dit een schoolvraag?

het verschil tussen VHDL en c++ is dat je met VHDL beschrijft hoe functieblokken intern aan elkaar geschakeld worden. In de FPGA worden dan daadwerkelijk de elektrische verbindingen gemaakt tussen stukjes elektronica. Door die functieblokken worden dan signalen heen gestuurd en wordt zo het gewenste resultaat gegenereerd.

Met c++ (of elke andere gewone programmeertaal) zeg je wat de processor per stap moet doen. maar het is de processor zelf die het uitvoert. je kan daarmee dus niet de hele opbouw van de processor zelf mee aanpassen, iets wat met VHDL wel kan.

Spanning staat en stroom gaat!

Met de ene beschrijf je hardware, met de andere vertel je een (evt kleine) computer wat te doen.

2: nee. Pcb ontwerp wordt zelden in VHDL gedaan

[Bericht gewijzigd door rew op 19 januari 2021 07:52:54 (16%)]

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Is dit een schoolvraag?

Daar ga ik eens even van uit ja ..

PE9SMS

Special Member

Op 19 januari 2021 07:51:12 schreef rew:2: nee. Pcb ontwerp wordt zelden in VHDL gedaan

Ik durf daar wel nooit van te maken. :)

This signature is intentionally left blank.

Op 19 januari 2021 07:51:12 schreef rew:
Met de ene beschrijf je hardware, met de andere vertel je een (evt kleine) computer wat te doen.

2: nee. Pcb ontwerp wordt zelden in VHDL gedaan

Met welke ene beschrijf ik hardware en welke is die andere wat de pc moet doen?

Dat weet oom Google of tante Wiki wel. Voor schoolvragen wordt eigen inzet verwacht.
Het antwoord is trouwens ook in dit topic al te vinden. Vind je het antwoord hier niet, dan zou ik nogmaals in de lesstof duiken, of je docent vragen om uitleg.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op 19 januari 2021 15:05:48 (49%)]

Op 19 januari 2021 14:47:19 schreef circuitmaster32:
Met welke ene beschrijf ik hardware en welke is die andere wat de pc moet doen?

Hmm..... waar zou die afkorting VHDL voor staan? :S

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein