Vervangen condensatoren

Hallo, ik heb een Pioneer homecinema XV-BD122B. Nu het apparaat werkt niet meer, en na een kleine controle gemerkt dat enkele condensatoren bol stonden.
Even gezocht op service manual van mijn apparaat en gevonden. Daar alle condensatoren met hun waardes gevonden en voor de zekerheid dus alle besteld. Natuurlijk weet ik niet of alles hierdoor zal opgelost zijn, maar ik heb goede hoop (hoop doet leven zegt men toch). Vandaag alles netjes verpakt toegekomen. Dus de soldeerbout erbij gepakt en printplaat per printplaat de condensatoren eruit gesoldeerd en direct door de nieuwe vervangen. Kom ik nu een condensator tegen van (NC) 100µF 16V volgens het schema in de service manual, maar op de printplaat is het een 220µF 35V condensator. driedubbel gecheckt op schema en daar staat (NC) 100µF 16V.
De printplaat is het Amp Circuit Board.
De condensator op de printplaat van 220µF ziet er nog perfect uit.

Nu is mijn vraag, deze toch te vervangen door de condensator die staat vermeld op het schema of gewoon de 220µF te laten zitten. En wat betekend NC die tussen haakjes staat vermeld bij de condensator op het schema.

In bijlage heb ik het schema van het Amp Circuit Board meegestuurd, en daarvan op pagina 68 ( er zijn maar 6 pagina's) zie je de betreffende condensator die ik bedoel (gemarkeerd in geelgroene kleur).

Voor zover ik weet is verhogen van waarde normaal geen probleem, maar hier zou het voor meer dan de helft verlagen zowel van capaciteit als spanning. En trouwens raar dat er origineel een andere waarde op de printplaat is gemonteerd t.o.v. het schema ( ik heb dit toestel nieuw aangekocht en dit is nog nooit binnen geweest voor reparatie, dus ben ik zeker dat het toestel origineel is).

Ik kijk alvast uit naar jullie reacties.

Mvg
Garcinia

_pioneer_xv-bd422b_xv-bd122b_fsb_sm.pdf

het heeft gewerkt, dus waarde die erin zat volgen (en niet het schema)

kan fout zijn in het schema, of aanpassing die niet in het schema staat. alle condensatoren in één keer vervangen .. soms geeft dat montagefouten, daarna werkt het ding helemaal niet meer en weet je niet waar het fout is gegaan. beter eerst de bolle vervangen, dan even testen en groepje per groepje doen en iedere keer testen.

Bedankt Kris voor uw respons,
ja inderdaad het heeft gewerkt, en inderdaad eerst de bolle vervangen is een goeie optie, maar ik ga ervan uit dat de bolle voor 99% zeker stuk zijn maar niet alle kapotte condensatoren staan bol, en ik dacht voor de kleine aanschafprijs, waarom niet direct alles vervangen. De bolle condensatoren zaten vooral in de versterkerprint ( een 7 stuks) en in de voedingsprint ( ongeveer 10 stuks). En aangezien het nogal een prutswerk was om de pioneer uiteen te halen, dacht ik waarom niet alle condensatoren vervangen. Plus nog het feit dat ik dit meer bekijk als een projectje en als het lukt, dan is dat mooi meegenomen. Mocht het iets makkelijker zijn om de pioneer te demonteren en terug ineen te monteren om te kunnen testen, dan zou ik inderdaad uw advies gevolgd hebben i.v.m. eerst de bolle alleen vervangen.
Wat bedoelde je juist met montagefouten, uit solderen en nieuwe erin solderen geven toch niet echt problemen, of vergis ik me hier? En weet jij misschien wat de NC bij een condensator betekend?

Mvg
Garcinia.