Ledriver dimbare led wandlamp defect

Hallo,
Ik heb een (behoorlijk dure) led wandlamp. Deze is dimbaar door het aan/uit knopje ingedrukt te houden.
Paar dagen geleden begonnen de lamp af en toe te knipperen en stopte ermee.
Ik ben geen electronica expert (beter: helemaal niet) maar wel een techneut dus heb de boel open gehaald.
In het wand gedeelte zitten 3 componenten:
travo secunair 12V, max 700mA
aan/uitschakelaar
leddriver
Er zit een 7 Watt ledlamp in op een printplaatje
Het volgende heb ik vast kunnen stellen:
Led is in orde
bedrading naar led is in orde
aan/uitschakelaar in orde
travo geeft 11.97Volt
Dus naar mijn mening is de leddriver stuk. Ik meet namelijk geen outputspanning. Op 1 foto behuizing is spec te lezen. Op ander foto is te zien dat volgens mij het component waar het rode draadje aan bevestigd is 'opgeblazen' is.
Ik heb op internet gezocht of deze leddriver te bestellen is maar helaas. Omdat het een dure lamp was, slechts 5 jaar oud, maar bovenal mooi wat mij betreft wil ik m vooralsnog niet afschrijven.
Zijn er suggesties onder de profs? Is bijvoorbeeld een vergelijkbare driver te bestellen? Is de driver te repareren?

Vriendelijke groet Hans

dat kastje is alleen de dimmer, een gewone 700mA stroombron met pulsdrukker dimbaar. beter daar een andere voor zoeken, herstellen lijkt me niet haalbaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als je de nummer of het originele type vd smd niet kan achterhalen sta je niet sterk. Flikkerende leds zijn meestal elco's. Dus die zou ik ook vervangen. Zelfs die in de nog "goede" voeding.
Wat staat er op de component?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Nummer op smd is 15C83Y. er staat ook nog iets boven maar at is niet meer leesbaar.
Een andere dimmer lijkt mij ook prima. ik kan ze alleen niet vinden in de deze kleine behuizing. Weet iemand waar te bestellen?

Onderdeel ontvangen en lamp doet het weer!!

Yep,het beste!! Soms is tegenwoordig beter om de complete unit te vervangen, zeker met die prijs!!