Defect monitor reparatie - vervanging condensatoren

Ik heb vroeger weleens zo een goedkope ongeregelde 25W stuk gemaakt door de punt te schuren en dan vreet het inderdaad langzaam weg. Als je hem alleen gebruikt voor de incidentele reparatie en hij niet doorlopend aan staat gaat ben je er volgens mij niet zomaar doorheen. Ik heb met die cheapo ook nog een paar jaar gesoldeerd met een steeds korter wordende punt. Je moet de punt dan om de zoveel tijd opnieuw in de goede vorm schuren, dat kost waarschijnlijk net zo veel materiaal. :)

[Bericht gewijzigd door Kruimel op 6 april 2021 23:13:41 (14%)]

Op 6 april 2021 22:09:36 schreef Kruimel:
Super! :) Hopelijk heb je nu extra soldeerervaring en -spullen voor een volgende reparatie, mocht dat nodig zijn.

Oh dat heb ik zeker! Volgens reparatie zal vast wel een stuk gemakkelijker gaan denk ik.

Op 6 april 2021 23:10:01 schreef rew:
Als het goed is, lost "koper" op in "vloeibaare tin". Dus die punten zullen niet lang meegaan. Ik heb ook een setje, maar ik wist waar ik aan begon.

Oh dat wist ik niet. Nou goed, als die punten minder worden dan schuur ik ze wel netjes weer goed. En ik heb sowieso alvast gelijk een tweede setjes van die punten gekocht voor het geval ik ooit schone/nieuwe nodig ga hebben.

Nogmaals dank voor al jullie hulp!