Hometrainer aansluiting

Hoi,

Ik heb een hometrainer. Denk jaar of 8 geleden aangeschaft. Kabel en plug is afgebroken. Deze zijn helaas ook nergens meer te vinden. Daardoor zit ik met een hometrainer waaruit 3 kabeltjes steken. Bruin, zwart en rood. Ik weet echter niet helemaal wat de betekenis is van de kleuren (raak wat verward door de info die ik online vond). Ik dacht aan zwart -, rood + en bruin aarde. Klopt dit? Of zit ik mis?

Ik heb een plug zoals op de foto (waar een universele adapter op kan). Kan ik deze gebruiken (waarbij +/- aangesloten is)? Of heb ik iets anders nodig voor aansluiting waarbij de 3 erin kunnen? Kon zoiets niet vinden, maar mss is het er wel.

Alvast heel veel dank voor de informatie.

Als je er niets meer van hebt, hoe weet je dan hoeveel spanning je erop moet zetten en of het AC of DC moet zijn?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Kan van alles zijn. Merk en type van de hometrainer kan misschien nog helpen?

Merk/type Hollandia Ergonomic 1200. Erg onbekend wel.
Ik heb ooit genoteerd DC 12V op de handleiding. In handleiding zelf stond niets verder. Maar apparaat is niet echt terug te vinden, dus verder weinig info. Wellicht moet ik het apparaat verder uit elkaar halen om wat meer informatie te vinden.

[Bericht gewijzigd door AlexNR op 22 januari 2021 14:36:37 (35%)]