Dyson SV03 batterij

Mijn Dyson SV03 draadloze stofzuiger draait slechts enkele seconden, daarna valt die stil
Kan het de batterij zijn of een ander probleem
Voordat ik een nieuwe batterij bestel zou ik toch graag wat info krijgen
Alvast bedankt

Ik ken het apparaat in kwestie niet maar ik weet wel dat de stofzuigers van dyson voorzien zijn van li-ion batterijen.

In het geval van een sterk verouderde li-ion batterij zakt de spanning zo snel dat de beveiliging ingrijpt en de stofzuiger 'dood' valt.

Het feit dat deze slechts enkele seconden draait geeft wel aan dat de motor en electronica zeer waarschijnlijk in orde zijn maar de accu versleten.

Edit: even type opgezocht en nog wat algemene informatie over dyson stofzuigers gevonden.

- Contactpunten van de accu vervuild
- Verstopt filter (zie handleiding voor volledige reiniging)
- Lader defect (zeer onwaarschijnlijk)
- Accu defect (hoe oud is de stofzuiger?)

[Bericht gewijzigd door EL83 op zondag 24 januari 2021 13:07:09 (25%)

Bedankt EL
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden
Deze stofzuiger heb ik gekregen omdat die uitvalt
Ik weet dus niet hoe oud die is
Is wel een Li batterij
Maar hij ziet nog zo mooi uit, ik wil die graag terug aan de praat krijgen
Kan ik de batterij testen op één of andere manier?

[Bericht gewijzigd door knutselaar0 op zondag 24 januari 2021 13:13:58 (11%)

Staat er achteraan een tubo knop op? Wat is het verschil bij in of uitgedrukt? Batterij heeft inwendig een print dus niet uitwendig testbaar. Ze gaan wel vrij snel open met wat breekwerk. Zo kan je de batterijen belasten en terwijl de individuele cellen monitoren. 90% is het batterij wisselen maar soms is de body ook stuk. Geen onderscheid in te maken. Voor ons is het natuurlijk snel getest met een nieuwe even aan te hangen. Voor jou wat minder evident. Ook zeker van zijn dat het niets banaals is zoals een verstopte filter. Als hij stil valt hoe krijg je hem dan terug aan de praat? Gewoon terug de trekker induwen of eerst terug de lader in? Belangrijk verschil.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Als hij stil valt enkele minuten aan de oplader hangen, en dan kan die terug een paar seconden draaien
Onmiddellijk de knop indrukken heeft geen effect
Filter is gereinigd
Ik denk toch een defecte batterij, heb even gegoogled en inderdaad veel problemen ermee
Ik denk dat alle batterij stofzuigers een beetje dat probleem hebben

Tja, en die batterijen kosten een pak geld tenzij je je durft is de rattennest van alternatieven te begeven, maar daar staat "begeven" veelal centraal.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Stom hé, inderdaad de batterij kapot
Nieuwe besteld bij 123Battery en probleem opgelost
Toch bedankt iedereen om mij te helpen

had er pas ook zoeen, die na enkele minuten plat ging, dat kwam door vuile filters, ding meet motorstroom oid en weet dus dat de zuigkracht niet klopt. eigenaar maakte alleen de 1e filter schoon, maar zoals elke zakloze zuiger zitten er een pak meer in..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
brains

Special Member

Handig topic met informatie voor mij voor de toekomst. Wie weet vind ik nog ooit zo'n dyson stofzuiger.
Ik heb dit type batterij laatst nog eentje uit een bak gevist. (voor mogelijke cellen hergebruik)
En ik moet er nog hebben liggen ergens. (Die komt vast tevoorschijn nu ik aan opruimen en uit sorteren ben ;) )
Het lijken me krengen om open te maken als ik de filmpjes op youtube bekijk. Zouden ze van nieuwe cellen voorzien kunnen worden of is de bms helemaal dichtgetimmerd zoals bij veel accu's van bv makita gereedschap, laptops etc

Nieuwe batterijen insteken?
Ik heb een filmpje gezien op YouTube, volgens mij een rotklus
Zelf zou ik er niet aan beginnen

brains

Special Member

De vraag van mij is of het ook mogelijk is ivm de bms.
Fysiek zal het wel lukken maar de bms moet ook niet "op slot" zitten.
Het zal zeker geen gemakkelijk karwei zijn maar ik heb geen moeite om dat te doen. Ik heb geen problemen om te proberen iets te recellen en een uitdaging ;)
Maar je moet wel weten wat je doet, je mag bv niet solderen aan de li-íon cellen.
Maar ik snap goed dat zeker niet iedereen aan zoiets zou beginnen.