Miele dampkap DA 290-2 besturing defect, documentatie gezocht

Dag, onze afzuigkap begon van de week opeens te spoken.
Even uit en aan liet hem nog even functioneren maar nu is het echt afgelopen.
Zonet het e.a. gedemonteerd en de voeding van de besturing gecontroleerd, deze lijkt in orde. Soms gaat er toch nog een LED branden maar reageert op geen enkele knop. Een foto van de besturing.

Vrij basic dus aan het schema ga je weinig hebben. 230 op de trafo. Secundair een brug en afvlakelco. 4 draden naar bediening. 2 power 2 data.
Hoe weet je dat de voeding ok is? Heb je de rimpel gemeten? Elco uitgesoldeerd en gemeten? Met haardroger warm gestookt?
Naar waarschijnlijkheden toe:
Vermogenmodule(foto): dat kleine licht blauwe elcootje naast de dikke is onbetrouwbaar.
Bediening: meeste kans. Vetinsijpeling en drg. Maak open.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Sine

Moderator

Ik vind beide elco's verdacht, staat die dikke bol?

Hoi, eigenlijk alleen nog maar gemeten of er spanning achter de gelijkrichter stond. Ik had even de indruk dat die kleine Elco warm was, nu je hem zo expliciet noemt moet ik die maar eens beter onderzoeken. Knopjes zien er eigenlijk ook keurig uit.

als de bediening op de voorrand zit, check maar eens of die print niet vol met vet zit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

kleine elco gedemonteerd, meet zo in orde.
Opstelling gemaakt zodat ik beter kan gaan onderzoeken, en ja hoor hij doet het gewoon??
In de kap zitten de knopjes via een extra connector en kabeltje, deze even ingespoten met alcohol en alles gemonteerd. Knoppen printje zelf was trouwens keurig schoon. Hij werkt in ieder geval weer, als het ooit terugkomt hang ik de knoppen direct aan de besturing.
Dank voor het meedenken!

Kan zijn dat de bedieningsknopjes inwendig overgangsweerstand hebben of de sierknoppen blijven plakken