Gridfit solar inverter doet vreemd

Hoi mensen welllicht dat jullie me een zetje in de goede richting kunnen geven in het oplossen van een probleem. Heb hier een Gridfit 250 LV die het niet helemaal goed doet.

Bij lage zon opbrengst doet hij het wel maar hoor een serieus luid irritante hoog tonig inductie gezoem. Als hij meer wilt leveren stopt hij er mee en de groene en oranje led knipperen en probeert even later weer te leveren.
De andere zonnepaneel met dezelfde inverter doet het prima en hoor geen luid gezoem.

Vandaag even opengeschroeft en gekeken of ik iets geks kon vinden. De fets en diodes lijken goed te meten.Ook de kleine diodes bij de aansturingen meten goed.

Even een labvoeding + accu van een schroefmachine in serie gezet om zo op de goede spanning te komen om hem te testen. Onder de 15watt produceert hij terug maar als ik de lab voeding omhoog schroef komt het zelfde probleem weer naar voren.

Zover ik de print kan bekijken werkt een inverter toevallig zo?
Van de Zonnepaneel ingang/condensator bank word er in het eerste spoel/fet een hogere spanning geinduceert op een hogere frequentie, tweede spoel/fet maakt er een dubbele golvende 50Hz beweging van en de H brug laat de goede helft door naar het net.

Als ik dit zo bekijk moet het toch ergens in het eerste spoel/fet netwerkje liggen?

ik verwacht door warmte en veroudering een elcootje slecht geworden.
ook kan er door thermische stress een solderpunt slecht zijn geworden.

Er zijn hier op het forum kenners die die dingen met 2 ogen dicht kunnen repareren dus er zal vast een beter antwoord komen.

Op 14 februari 2021 17:14:32 schreef tuxie:
ik verwacht door warmte en veroudering een elcootje slecht geworden.
ook kan er door thermische stress een solderpunt slecht zijn geworden.

Er zijn hier op het forum kenners die die dingen met 2 ogen dicht kunnen repareren dus er zal vast een beter antwoord komen.

Dat zijn goede punten ja. Ga daar eens van de weken even naar kijken.