Op 18 februari 2021 04:49:25 schreef Bertone:
Heb ik ook gedaan maar wel met inputs...maakt dat verschil ?
De mijne zit aan een pickup en aan de computer (ivm met mijn digitale muziek collectie) Ik had het over de situatie waarbij hij aan de computer zit maar de computer of pickup niet aanstaat. Hij staat bij mij redelijk hard omdat de boxen niet in mijn lab staan maar in de slaapkamer ernaast. Ik vergeet regelmatig hem uit te zetten en 1 speaker staat pal naast mijn bed en zelfs dan hoor ik niks. (is een heel oud Pioneer versterkertje uit de jaren 70 denk ik, iets van 30 of 40W dacht ik, niks byzonders maar het klinkt heel erg veel beter dan de NAD die ik eraan had tot die overleed, gelukkig want ik had geen zin dat kreng te repareren)
De zekering kan door trillen bij vervoer zijn gesneuveld en soms gaan ze spontaan.
Condens moet wel heel erg heftig zijn wil het problemen geven. Dan zou iedere autoradio het ook niet volhouden.
Voor de rest, geen idee, het zou me zwaar verbazen als die elcos rot zouden zijn, ik repareer beroepshalve maar (gelukkig) geen consumenten electronica. Elcos slijten door warmte, maar goede en goed toegepast en in een lineaire voeding gaan heeeel lang mee (30-40 jaar)
Voordat ze bol gaan staan zijn ze al lang functioneel dood. Dat bol staan is de laatste adem van een terminale elco. Lekken kan schade aanrichten maar dat is ook zo'n laatste stuiptrekking. Je wilt lang daarvoor al niet meer naar het ding luisteren.
[Bericht gewijzigd door fred101
op 18 februari 2021 10:19:40 (16%)]