Bolle Elco's

Dit topic is gesloten

Vanochtend de fransoos mijn voorstel gemaild en de transport verpakking tevoorschijn gehaald in geval dat hij niet akkoord gaat..En toen vond ik het probleem vwb het vreemde gedrag dat deze bij het aansluiten in mute stand mijn woofer opblies...bij het ontvangst merkte ik al dat de Amp heen en weer schoof in de doos....dacht meteen niet echt lekker verpakt. Maar goed haal de Amp uit de doos en was goed gewikkeld in bubble plastic maar wat een ruimte er om heen! Plastic na het uitpakken terug in de doos en daar eerlijk gezegd verder geen aandacht meer aan geschonken. Vanochtend bij het openen van de doos en het plastic eruit haalde viel mijn oog op de forse afdruk van de knoppen binnen in..toen viel het kwartje...de originele fixeer hoeken voor transport ontbraken. Maw de amp heeft flinke klappen gehad tijdens transport en op een of andere manier dit probleem veroorzaakt..oa de zekering die er half uitlag enz...heb die fransoos dat ook even gemaild dat het probleem niet bij transporteur lag maar bij het boxen van de Amp....Ben benieuwd naar zijn reactie.

Semtexx

Golden Member

Goed verpakken is een kunst. Hoe zwaarder het toestel, hoe moeilijker dat wordt. DHL schrijft voor dat er minimaal 6 cm rondom de inhoud moet zitten, die met geschikt vulmateriaal opgevuld moet zijn. Bij jouw versterker is dat niet het geval geweest als de afdrukken al zodanig in de doos staan. Dat kan je de verkoper namelijk wél aanrekenen.

Dat denk ik ook..dus benieuwd naar zijn reactie..zie foto van de ontbrekende fixeer hoeken...

Op 22 februari 2021 10:10:25 schreef Semtexx:
Goed verpakken is een kunst. ... DHL schrijft voor dat er minimaal 6 cm rondom de inhoud moet zitten, die met geschikt vulmateriaal opgevuld moet zijn.

Daar is een norm voor hoeveel het moet zijn voor bepaalde gewichten en valhoogtes.

Henri's Law 1: De wet van behoud van ellende. Law 2: Ellende komt nooit alleen.

Beste Leden,

Na alle reacties heeft er zich slechts 1 forum lid gemeld om mij terwille te zijn de elcos te vervangen. Alleen de afstand ....gezien ik toch 4 x heen en weer moet rijden..heb dat diegene ook gemaild dat ik nogmaals een oproep zou plaatsen en kijken of er zich iemand meld voor zaterdag om deze klus te klaren en ca 20 a 30 km rondom Amsterdam woont. Zo niet dan is het niet anders. Dus waar zijn de techneuten..? Het was volgens vele toch een fluitje van een cent.? Of staan hier de beste stuurlui aan wal..? :S

Overigens heeft de Fransoos gereageerd met: dat hij het erg druk had en over de verzending niet in conclaaf ging met zijn Co ass dan zal hij de fixeer hoeken wel zijn vergeten..Waarop ik hem terug schreef dat hij eens moest weten hoe druk en hoeveel tijd en ergernis ik er al in heb gestoken de afgelopen dagen. Als die Co ass de fixeer hoeken niet was vergeten de Amp niet mijn woofer eruit had geblazen van €164,- en of hij dat bedrag dan ook even wilde overmaken. Maar helaas..hij wilde €100,- storten voor de elcos. ( incl. brandstof....) en that’s it..

[Bericht gewijzigd door Bertone op 22 februari 2021 19:29:40 (35%)]

bprosman

Golden Member

Zo niet dan is het niet anders. Dus waar zijn de techneuten..? Het was volgens vele toch een fluitje van een cent.? Of staan hier de beste stuurlui aan wal..? :S

Ik zeg maar zo... ik zeg maar niks :?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

De meeste hier hebben het denk ik te druk met hun betaalde baan.

Bovendien geef je zelf te kennen een vreselijke m**renn**ker te zijn, dus voor mij een reden om er niet aan te beginnen. Straks moet ik betalen voor een krasje op je versterker.

Tenslotte woon ik ook niet in omgeving Amsterdam.. lees bij de poort van Zeeland.

I rest my case, maar daar heb je 3 redenen dat ik er niet aan ga beginnen.
Al zou ik om de hoek wonen is reden 2 voor mij een reden om het niet te doen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik wil het best doen, zit in Lunteren. Kosten via PM. Vanwege drukte kan het paar weken duren... :+

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Volgens mij heb ik nergens aangegeven een m....n....r te zijn..aan de andere kant waarom moet er krasje op komen als men pretendeert een vakman te zijn..? En een licht krasje onder de kap tja tot daar aan toe maar zeker niet aan de buitenzijde. Tevens begrijp ik je reactie niet om mij eerst af te z....en vervolgens te melden dat je niet in de buurt woont. Of zijn jullie alleen maar goed in discussiëren?

Op 22 februari 2021 19:58:02 schreef 12V HiFi:
Ik wil het best doen, zit in Lunteren. Kosten via PM. Vanwege drukte kan het paar weken duren... :+

Bedankt voor je aanbod maar dat maakt qua km niets uit vwb de andere forum lid..maar thks anyway.

Hoeben

Golden Member

Zorg ervoor dat de elco's worden vervangen door een ervaren iemand. Anders gaat heel je PCB eraan.

Sine

Moderator

Ik zit nog wat verder weg ...

Doe even een echte oproep in vraag en aanbod, dat geef ik net wat meer kans:
https://www.circuitsonline.net/aanbod

Tja das een goeie....maar aangezien ikzelf de b.... verstand van heb hoe weet ik dat? Wat mij overigens op valt dat tijdens de vele discussies er regelmatig word geuit een fluitje van een cent..maar als het to the point komt blijkt het toch even iets anders te zijn...

[Bericht gewijzigd door Bertone op 22 februari 2021 20:16:32 (52%)]

Op 22 februari 2021 20:12:36 schreef Sine:
Ik zit nog wat verder weg ...

Doe even een echte oproep in vraag en aanbod, dat geef ik net wat meer kans:
https://www.circuitsonline.net/aanbod

Bedankt voor de tip.

Op 17 februari 2021 09:41:50 schreef Bertone:
... Had al iemand benaderd en die zei idd ook dat het slechte kwaliteit is en deze moest vervangen...misschien allemaal van een beter merk..?

Kan die persoon de elco's niet vervangen?

Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl

Opa Spylac / Sytse Fliege ook wel bekend als Jeroen op Audiofreaks is wel een goeie. zit in de omgeving van Haarlem.
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=41962.0

Kan maar die woont nog verder weg...moet ik ergens overnachten...

Op 22 februari 2021 20:20:45 schreef Knustelsmurf:
Opa Spylac / Sytse Fliege ook wel bekend als Jeroen op Audiofreaks is wel een goeie. zit in de omgeving van Haarlem.
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=41962.0

Oké bedankt zal hem ook eens benaderen. Heb hem net een mail gestuurd.

High met Henk

Special Member

Op 22 februari 2021 19:58:26 schreef Bertone:
Volgens mij heb ik nergens aangegeven een m....n....r te zijn..aan de andere kant waarom moet er krasje op komen als men pretendeert een vakman te zijn..? En een licht krasje onder de kap tja tot daar aan toe maar zeker niet aan de buitenzijde. Tevens begrijp ik je reactie niet om mij eerst af te z....en vervolgens te melden dat je niet in de buurt woont. Of zijn jullie alleen maar goed in discussiëren?

Je maakt een apparaat open omdat niet doet.
Pas dan zie je evt bolle elco's
en ga je piepen over transport.
Je koopt een audiofiele versterker.
En apparaat moet open met kans op krassen.
Voor mij teveel rode vlaggen.

Ik repareer op locatie industrie storingen voor hobby/naast mijn normale werk. Daar wissel ik ook elco's of complete plc's of delen daarvan. Als je de print aanlevert zou ik het zo doen. Met complete apparaat weet ik nu al dat je over schades gaat piepen.

Gaan we weer...krijg geen enkele vat op je verhaal....als je de kap met 6 schroefjes niet kan verwijderen zonder deze te beschadigen... idem vwb de printplaat waar de elcos opstaan..stekkers los, schroefjes eruit en klaar. Blijkbaar is dit zoals jezelf al aangeeft te verfijnt voor je en is maar beter dat je het bij industriële werkzaamheden houd.

bprosman

Golden Member

Blijkbaar is dit zoals jezelf al aangeeft te verfijnt voor je en is maar beter dat je het bij industriële werkzaamheden houd.

Sorry Bertone, maar je vraagt hier hulp , advies wat een paar leden die echt wel weten waar ze mee bezig zijn op het gebied van elektronica ook geven. Op het moment dat de hulp niet (zo snel) gaat , of op de manier gaat zoals jij het wil word je sarcastisch en "bijterig" Nu zal de gemiddelde elektronica autist sarcasme ontgaan maar dit ligt er dik bovenop. Een adviesje van mij: Niet in de hand bijten die je wil helpen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

Als je mensen gehad hebt die al klagen over een minuscuul krasje op het schroefje piep je wel anders. En ja die heb ik gehad. Zelfs als het schroefje zo allemachtig vast zit dat je hem met een sleutel op de schroevendraaier los moet make

Daarom dus inderdaad nu industrie en met name maritiem. En dan geen jachten of binnenvaart meer. Visserij of bagger is blij als je snel een storing oplost. Werkschepen is mijn ding.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op 22 februari 2021 22:36:43 (31%)]

Hoeben

Golden Member

Op 22 februari 2021 22:32:29 schreef High met Henk:
Als je mensen gehad hebt die al klagen over een minuscuul krasje op het schroefje piep je wel anders. En ja die heb ik gehad. Zelfs als het schroefje zo allemachtig vast zit dat je hem met een sleutel op de schroevendraaier los moet make

Daarom dus inderdaad nu industrie en met name maritiem. En dan geen jachten of binnenvaart meer. Visserij of bagger is blij als je snel een storing oplost. Werkschepen is mijn ding.

Daar waar M50 klein is en je eerst de oude verf en roest er af moet bikken?

Verder lopen schroefjes vaak vast in aluminium. Nog steeds zijn er designers die denken dat RVS in aluminium niet roest. Geloof me maar, dat zit ook wel goed. En wel zo goed dat je het nooit meer los kunt krijgen.

EricP

mét CE

Dus waar zijn de techneuten..? Het was volgens vele toch een fluitje van een cent.? Of staan hier de beste stuurlui aan wal..? :S

Dat het niet moeilijk is, wil nog niet zeggen dat iedereen interesse in die klus heeft... Ik doe alleen B2B. En zo zullen er wel meer zijn. Je had neem ik aan in dit topic een aanbod. Blijkbaar ziet iemand er brood in. Nou, neem dat dan aan. Je hebt maar 1 iemand nodig die het doet. Die is er. Hoe ingewikkeld wil je het hebben?

Jinny

Golden Member

Ik doe ook alleen B&B in principe.
Ik wil best helpen overigens, maar dan wel het ding hier brengen.
Ik zit nog verder weg dan Haarlem overigens.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Dit topic is gesloten