Bolle Elco's

Dit topic is gesloten

Wat mij overigens op valt dat tijdens de vele discussies er regelmatig word geuit een fluitje van een cent..maar als het to the point komt blijkt het toch even iets anders te zijn...

Omdat de meeste hier die het kunnen het al druk genoeg hebben. Het forum is eigenlijk bedoeld voor mensen die zelf iets willen repareren maar er alleen niet uitkomen. V&A is voor wanneer je het niet zelf wilt/kunt.

Ik heb kan het wel maar ik doe geen consumenten electronica. Ik heb het al druk genoeg met mijn gewone reparatiewerk en nog genoeg projecten van mijzelf in de wacht als ik eens tijd over heb..

Het vervangen van de elco's is idd een fluitje van een cent met goede apparatuur, maar professionele apparatuur kost zo maar >1000 euro. En als je voor een baas werkt is hier professioneel advies geven geen probleem, er is ook genoeg kennis en ervaring op CO om mensen te helpen met kennis zodat de TS het zelf kan doen.

Maar die baas vindt het meestal geen goed idee dat iemand dat station mee naar huis neemt om bij te beunen. En zo'n ding vindt je niet vaak bij de gemiddelde hobbyist, die moet met litse aan de gang. En dan wordt het veel meer werk en meer kans op schade. En dan heb ik het over het desolderen en solderen, ofwel de situatie waar het board al is uitgebouwd. En dat is vaak meer werk dan het desolderen.

Daarnaast is adviseren iets heel anders dan je vrije tijd in soldeerwerk voor een ander steken. Vaak mag het ook nagenoeg niets kosten. Je wil zelf niet ver rijden omdat het je dan teveel tijd kost. Maar je verwacht wel dat iemand zijn eigen vrije tijd aan jou versterker wil spenderen voor zo weinig mogelijk geld. .

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook oud en exotisch

Als je even verder had gelezen weet je het antwoord....

Maar ga hier stoppen want ben die verwijten en ellenlange discussies meer als zat..in plaats van zinnige info of hulp word je als een klein kind behandeld. Dat was waar ik al bang voor was op dit soort forums en daar is blijkbaar na jaren nog niets in veranderd. En wat ben ik opgeschoten...( muv 1 forumlid ) geen snars de ene zegt dit de andere dat. En dan die onderlinge discussies..om gek van te worden. Zegt de een een fluitje van een cent de ander het tegen over gestelde. Dan weer laten zitten zijn gewoon goed kunnen niet bol staan blijkt van wel en ga zo maar door. Word er knettergek van. En als klap op de vuurpijl word me verweten dat ik de adviezen van de forumleden moet aannemen...WELKE...?! Maw ik bedank diegene die met zinnige info en advies op de proppen kwamen. En wens jullie het allerbeste maar VOORAL sterkte op dit forum.

Op 22 februari 2021 22:42:30 schreef EricP:
[...]Dat het niet moeilijk is, wil nog niet zeggen dat iedereen interesse in die klus heeft... Ik doe alleen B2B. En zo zullen er wel meer zijn. Je had neem ik aan in dit topic een aanbod. Blijkbaar ziet iemand er brood in. Nou, neem dat dan aan. Je hebt maar 1 iemand nodig die het doet. Die is er. Hoe ingewikkeld wil je het hebben?

Gepost maandag 22 februari 2021 23:18:44 |Quoten

Maar ga hier stoppen want ben die verwijten en ellenlange discussies meer als zat..in plaats van zinnige info of hulp word je als een klein kind behandeld. Dat was waar ik al bang voor was op dit soort forums en daar is blijkbaar na jaren nog niets in veranderd. En wat ben ik opgeschoten...( muv 1 forumlid ) geen snars de ene zegt dit de andere dat. En dan die onderlinge discussies..om gek van te worden. Zegt de een een fluitje van een cent de ander het tegen over gestelde. Dan weer laten zitten zijn gewoon goed kunnen niet bol staan blijkt van wel en ga zo maar door. En als klap op de vuurpijl word me verweten dat ik de adviezen van de forumleden moet aannemen...WELKE...?! Maw ik bedank diegene die met zinnige info en advies op de proppen kwamen. En wens jullie het allerbeste maar VOORAL sterkte op dit forum.

Op 22 februari 2021 23:03:37 schreef Jinny:
Ik doe ook alleen B&B in principe.
Ik wil best helpen overigens, maar dan wel het ding hier brengen.
Ik zit nog verder weg dan Haarlem overigens.

Bed and breakfast? Stuur maar een p.m als je wilt kunnen we eens kijken. Thks

Op 22 februari 2021 23:22:10 schreef Bertone:
[...]

Gepost maandag 22 februari 2021 23:18:44 |Quoten

Maar ga hier stoppen want ben die verwijten en ellenlange discussies meer als zat..in plaats van zinnige info of hulp word je als een klein kind behandeld. Dat was waar ik al bang voor was op dit soort forums en daar is blijkbaar na jaren nog niets in veranderd. En wat ben ik opgeschoten...( muv 1 forumlid ) geen snars de ene zegt dit de andere dat. En dan die onderlinge discussies..om gek van te worden. Zegt de een een fluitje van een cent de ander het tegen over gestelde. Dan weer laten zitten zijn gewoon goed kunnen niet bol staan blijkt van wel en ga zo maar door. En als klap op de vuurpijl word me verweten dat ik de adviezen van de forumleden moet aannemen...WELKE...?! Maw ik bedank diegene die met zinnige info en advies op de proppen kwamen. En wens jullie het allerbeste maar VOORAL sterkte op dit forum.

P.s Voor diegene die wel wat zinnigs te melden hebben of hulp bieden kunnen mij een pm sturen.

En wat ben ik opgeschoten...( muv 1 forumlid ) geen snars de ene zegt dit de andere dat.

Vind je dat vreemd, repareren doe je door meten, niet aan de hand van een foto.
Koop een boek, leer zelf electronica of breng het ding gewoon naar een reparatie bedrijf toe...

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook oud en exotisch

@Bertone: Ik snap best dat je gefrustreerd bent door je communicatie met de verkoper van vandaag, maar het is niet handig om dat op de leden van dit forum af te reageren. Door direct vandaag in ongeveer iedere post de mensen te gaan provoceren bereik je niet je doel. Mensen die je echt kunnen helpen hebben óf werk zat, of hoeven niet meer te werken, en dan doen ze het voor hun plezier en niet omdat jij ze uitdaagt. C'est le ton qui fait la musique, moet jij als muziekliefhebber toch weten.

Jinny

Golden Member

Bedrijven en bedrijven.
Wat al gezegd wordt, je koopt een dure versterker, snapt zelf niet hoe het werkt, komt erachter dat er iets mis is, oorzaak oa verpakcapaciteiten van de verkoper, en ga dan iedereen afbranden.
Ohja, ook dat zien we hier vaak.

Ik bied aan, met de vermelding dat ik ver weg zit en consumenten zut niet mijn ding is.
Als je toch wilt dat ik repareer, wel, kom maar over de brug.
Ik zit niet op je te wachten, druk zat.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
EricP

mét CE

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Er zelf geen moeite voor willen doen. Geen zicht hebben en ook geen moeite doen om dat te krijgen en alleen maar piepen.

Het klinkt als de gemiddelde omhoog gevallen manager. Of verkoper. Dat mag ook.

Maar ga hier stoppen want ben die verwijten en ellenlange discussies meer als zat..in plaats van zinnige info of hulp word je als een klein kind behandeld.

Je hebt heel veel zinnige info gehad. Maar blijkbaar lees je zelf niet of doe je geen enkele moeite om je erin te verdiepen. Het klinkt als een manager: ik heb een probleem en jullie dienen het op te lossen. Keep on dreaming. Op een forum krijg je de inschatting / mening van een aantal mensen en je moet daar zelf uit bepalen wat je wilt en hoe je het wilt. Het enige wat jij doet is blijven dreinen als een kleine kind (hey... die kreet heb ik ergens gezien...)

En wat ben ik opgeschoten...( muv 1 forumlid ) geen snars

Je had heel veel opgeschoten kunnen zijn als je de moeite had genomen je in de materie te verdiepen. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd. Blijkbaar ben je op zoek naar een hapklaar antwoord, wat jou ook nog past (waarschijnlijk bij voorkeur van je buurman die zegt: kom vanavond maar langs en het kost je niks). Voordat je dit topic opende had je zelf al besloten dat die elco's vervangen moesten worden. En blijkbaar zocht je iemand die met de juiste apparatuur dat in z'n vrije tijd gaat doen. Soms heb je mazzel. In de praktijk werkt het meestal niet zo.

de ene zegt dit de andere dat.

Het is nou eenmaal geen exacte wetenschap, maar gebaseerd op inschattingen. Ieder vanuit z'n eigen ervaring.

En dan die onderlinge discussies..om gek van te worden. Zegt de een een fluitje van een cent de ander het tegen over gestelde.

De ene heeft nou eenmaal andere spullen tot z'n beschikking dan de andere. De ene fabrikant maakt het zo dat het makkelijk is. De andere maakt het ingewikkelder - vaak zonder er over na te denken. Ook hier: gebaseerd op een inschatting. 0.1mm verschil in diameter van de gaatjes kan het verschil zijn tussen 'valt er zo uit' en 'wordt ff pielen'. Ik kan het van hier uit niet zien.

Dan weer laten zitten zijn gewoon goed kunnen niet bol staan blijkt van wel en ga zo maar door.

Je komt teveel op audiofiele fora. Daar is alles slecht als het niet schreeuwend duur is en niet 'speciaal behandeld' (op welke manier dan ook...) is.

En als klap op de vuurpijl word me verweten dat ik de adviezen van de forumleden moet aannemen...WELKE...?!

Nou, die dus. Zelf een beeld vormen. Zelf nadenken. Het is geen gratis reparatie service. Je krijgt een aantal meningen, deels nog uitgebreid onderbouwd ook. Zelf je plan trekken.

Maw ik bedank diegene die met zinnige info en advies op de proppen kwamen.

De meesten dus... Fijn!

En wens jullie het allerbeste maar VOORAL sterkte op dit forum.

En jij sterkte met je managers insteek. Als je je gewoon normaal had opgesteld, dan was er vast wel iemand geweest die wat had willen doen. Mocht iemand al op V&A wat zien en dit topic tegen komen, dan is het bij deze redelijk kansloos geworden.

Voor de rest kan ik me alleen maar bij Jinny aansluiten. Ik zit een stuk dichterbij, maar gewoon geen interesse in dit soort spul en jouw soort mensen. VOORAL succes met je versterker.

Semtexx

Golden Member

Mijn 2 cent tot het geval: koop liever nieuw met garantie. Dan hoef je je niet met fora bezig te houden waarbij de antwoorden je potentieel niet bevallen.

You get what you pay for: een tweedehands toestel op leeftijd dat uit Frankrijk verstuurd moet worden. Je kan op je vingers natellen dat daar ALTIJD een zeker risico aan verbonden is en dat heb je vantevoren aanvaard.

Ik heb geen probleem er (tegen kosten) een paar nieuwe elcoos voor je in te zetten. Verzenden van en naar Duitsland voor jouw risico en rekening. Achteraf geen discussie over een andere afhaalchinese elco die de geest geeft of dat de sound niet zo luchtig, transparant of hooggedefinieerd is als voor de operatie. Take it or leave it.

Op 22 februari 2021 20:07:34 schreef Bertone:
[...]

Bedankt voor je aanbod maar dat maakt qua km niets uit vwb de andere forum lid..maar thks anyway.

Prima, voor mij dagelijks werk. Voor een vakman is dit een redelijk eenvoudig klusje. Voor de noob niet aan beginnen.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

En heeft er nog iemand anders oog voor het ontwerp van deze 'high end'.
Die overigens best wel redelijke (main stream) C-chineesjes zitten wel benauwd dicht tegen de trafo. En dan de afstand tot de ingangs selector relais...
Dit is wel heel erg boutique.

Sine

Moderator

Ik ga dit topic niet meer opruimen .... maar de zuurpruimerij van mensen hier valt met toch ERG tegen.
Dat jullie het onderling niet eens kunnen worden over het lot van een rotte elco valt de TS (duidelijk leek in deze materie) niet te verwijten.

a roept vervagen
b roept afblijven
a roept luister vooral niet naar b
b roept het zelfde over a

Dan heb je nog groep c die blijkbaar van mening is dat elco's uberhaupt niet stuk gaan en vooral nooit aangeraakt moeten worden omdat daar alles spontaan van stuk gaat.

En het dan vreemd vinden dat de TS het niet meer snapt.

Daar komt groep D nog bij die niets beters te doen heeft dan commentaar geven op alles eromheen.
Elco's en/of high end audio is blijkbaar geen goede combo voor het gemiddelde publiek van dit forum.

Ik hang hier even een hangslot op, mocht Bertone nog wat zinnigs toe te voegen hebben maak ik hem op verzoek weer open.

Dit topic is gesloten