Miele WDB030WPS - beschadigd deurglas

CO-ers,
hier een Miele wasmachine staan van 2018 met beschadigd deurglas .
Dit kan toch onmogelijk een defect trommelkruis ( trommel naar voor gekomen) of defecte schojdempers zijn ( heb deze trouwens gecontroleerd en deze blijken OK - wel verwonderd dat dit er maar 2 zijn voor een 8 kg machine) .
Iemand hier ervaring mee ?
Groten .

jan

vergeten

Golden Member

Heb je die machine altijd zelf in gebruik gehad?
Dan moet je iets gehoord hebben tijdens het draaien/wassen.
Voor een "los(se)" trommel(kruis) zit het volgens mij te diep naar binnen.

Een "loskomend" trommelkruis kan je ook vaststellen als hij stil staat, dan kan je de trommel bewegen tov de kuip.

Heb je gewassen grindtegels willen schoonmaken? :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ha! heb er al 1 gesloopt met gebroken trommelkruis, dus niet onwaarschijnlijk.. wel vreemd die ik gesloopt heb en ander gerepareerd hadden alle 2 3 schokbrekers, 1x 120N en 2x 70 N. Bij jou maar 2?? Dan moeten ze extra goed werken!!! Dus zou ze vervangen voor 2x 140N.. Anders software kan issue zijn.. Dit lijkt eerder een machine van 10 jaar oud. En wat zegt Miele hier van??

Had ook al eens gehoord van software problemen, problemen met onbalanscontrole tijdens centrifugeren.

Vermoed dat de trommel nog mooi rond draait zonder een slag erin?

[Bericht gewijzigd door fabrice op vrijdag 19 februari 2021 21:29:10 (25%)

Zitten echt maar 2 schokdempers in en ze "voelen" nog goed aan .
Trommel zit nog goed vast , geen excentriciteit of geen slag if speling op .
Ik vind het zelf ook heel vreemd .
Trommelkruis kan toch niet stuk zijn na 2,5 jaar !!!
Vreemd .

jan

PS : machine is niet van mij maar van een vriend

Bij gebroken trommelkruis draait de trommel als een ei rond, dus dat zal het geval niet zijn net als defecte schokdempers;

Hevige onbalans tijdens centrifugeren die de trommel tegen het deurglas heeft doen slepen. In erge mate gaat het deurglas zelfs stuk.

Andersom gedacht, hoe verloopt het was-rodeo’s.

Wat is als je sterk zuigend wasgoed gaat centrifugeren en begint in het water te centrifugeren.
Te denken de thyristor blijft plakken of krijgt het water niet op tijd weggepompt, verzachting wasgoed met te veel zeep resten etc

Op 20 februari 2021 08:48:56 schreef RickP:
Andersom gedacht, hoe verloopt het was-proces’s.

Wat is als je sterk zuigend wasgoed gaat centrifugeren en begint in het water te centrifugeren.
Te denken de thyristor blijft plakken of krijgt het water niet op tijd weggepompt, verzachting wasgoed met te veel zeep resten etc

Kan ook wezen dat machine te veel schuim heeft tijdens centrifugeren en in water draait daar pomp geen schuim kan afvoeren...Hoe snel pompt machine uberhaubt af??

Het afpompen kan sterk variëren.
Ik heb het al gehad tijdens het gehele centrifuge proces, bij de eerste aanloop kan de trommel flink door de schokbrekers gaan en daarna worden de schommelingen rustiger(zeker als de schokbreker slecht tot matig zijn)

Zou tch de schokberekers verzwaren.. Vreemd dat de3ze versie er maar 2 heeft en de of broertjes opvolgers er 3 hebben..

Ik vind dit ook vreemd , bovendien zijn het schokdempers van kunststof , ziet er vrij licht uit .

Jan

Ziet er fisher price uit, zelfs geen bout meer om schokdemper te monteren.

pa3gws

Golden Member

Ze kunnen de slogan wel veranderen in Miele er is een betere. ;-)
Maar ze zullen met de de prijs mee moeten gaan t.o.v. de goedkopere merken.
Want de meeste mensen kijken naar de prijs en zien de meerwaarde van de betere machines niet.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Yup,bout zit aan onderzijde machine... IDD Fischer Price wasmachines...

Ondertussen trommel uit mekaar gehaald om trommelkruis te inspecteren : in prima staat .
WTF !
Enige oplossing lijkt me om sterkere schokdempers te monteren .

Jan

staat de machine wel waterpas? vooral naar achter of voor scheef staan zou dit miss kunnen verklaren met het gebruik..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

zou rechts een 120N doen en links een 140N,de draairichting van centrifugeren is linksom NL.. Kan je niet zien of er een montage mogelijkheid is voor 3 schokbrekers??

Zijn dit nog suspa schokdempers zoals 'vroeger'?
Nog gemakkelijk om de trommel te demonteren?

[Bericht gewijzigd door fabrice op zondag 14 maart 2021 21:05:51 (12%)

Ne geen Suspa meer, het zijn nu plastic schokbrekers...
Nee, trommel demontage is wat meer werk..

Heb al bekeken om een derde schokdemper te plaatsen .
De bodemplaat is hiervoor voorzien maar de steun die aan de trommel geschroefd is niet .
Blijks dus niet zo simpel te zijn .

Jan

PS : heeft er per toeval iemand een deurglas ( of ganse deur) te koop voor dit type ?

Die deurglazen zijn dure dingen ze,
stond nog 1 tekoop op 2eh of marketplace.

ik hou het in de gaten, jammer genoeg niet bewaard...

Geen commentaar op geleverd, doch het topic wel gevolgd.

Van de week bij ons op de zaak precies dezelfde machine gesloopt wegens, typisch, kapotte binnentrommel.
Wel degelijk 3 schokbrekers op gemonteerd. (zwart plastic, doch wel van de firma Suspa)
Ik had het er met de baas over, over dit topic.

Tussen belgische en nederlandse machines zit verschil. Zou zich zomaar in het aantal schokbrekers kunnen uiten.
Ook aan collega's gevraagd: nog nooit of te nimmer een W1 met slechts twee schokbrekers gezien. Blijft een gek toestel dit...