trafo vervangen alarmsysteem

Goede dag,
de transformator van de alarmsysteem van mijn vaders huis heeft het begeven het werkt op ee trafo van 12-18 VAC 10 VA ik ben op zoek gegaan naar een andere trafo er voor
nu kwam ik een trafo tegen met de volgende speceficaties: ( kan ik deze er op aansluiten ? omdat deze trafo 35 va heeft en het systeem 10 va nodig heeft)
Output voltage (min.)? 18 V AC
Output current? 1.94 A
No. of outputs? 1 x
No. of inputs? 1 x
Power ? 35 VA
Input offset voltage? 230 V
Input voltage (number x voltage)? 1 x 230 V
Output voltage (number x voltage)? 1 x 18 V AC
Insulation class? T 40/E
Type? VSTR 35/18
Mounting type? L-piece
Power ?35 VA
Input voltage? 230 V
Secondary current? 1.94 A
Primary voltage? 230 V
Power ? 35 VA

alvast bedankt voor reactie

Arco

Special Member

Moet die trafo nu 12 of 18v zijn?
Een 35va trafo kan wel, maar is wel heel erg overkill... (10va is een standaard waarde die makkelijk te vinden is)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 19 februari 2021 21:49:37 schreef Arco:
Moet die trafo nu 12 of 18v zijn?
Een 35va trafo kan wel, maar is wel heel erg overkill... (10va is een standaard waarde die makkelijk te vinden is)

het systeem werkt tussen de 12 en de 18 volt
ik weet niet wat er met va bedoeld wordt maar omdat de systeem 10va nodig heeft en de trafo is 35 va vroeg ik me af of dit gewoon kan ik heb zelf totaal geen idee waar die va voor staat niet dat dadelijk de systeem doorbrandt

Arco

Special Member

Het betekent dat de trafo 3.5x zo zwaar is als de originele. Kan dus wel, als het erin past. (stroomverbruik in rust zal ook wel wat hoger zijn)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

je kunt wrs ook een DC smps voeding gebruiken van 16-18V als je die wel hebt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 19 februari 2021 21:54:47 schreef manuelkaak:
[...]

het systeem werkt tussen de 12 en de 18 volt
ik weet niet wat er met va bedoeld wordt maar omdat de systeem 10va nodig heeft en de trafo is 35 va vroeg ik me af of dit gewoon kan ik heb zelf totaal geen idee waar die va voor staat niet dat dadelijk de systeem doorbrandt

Ik zou een 12 of 15v versie zoeken, 18 is misschien net tegen de max van het kunnen aan. Va is het vermogen, dat heb je minimaal nodig. Meer mag, maar is niet nodig.

https://www.allekabels.nl/transformator/7371/1075520/transformator.htm…

Hier heb je een goedkope.

Overigens gaat een standaard AC trafo zelden stuk, hoe ben je tot de conclusie gekomen dat die niet meer werkt?

Op 19 februari 2021 23:17:10 schreef maus0611:
[...]

Ik zou een 12 of 15v versie zoeken, 18 is misschien net tegen de max van het kunnen aan. Va is het vermogen, dat heb je minimaal nodig. Meer mag, maar is niet nodig.

https://www.allekabels.nl/transformator/7371/1075520/transformator.htm…

Hier heb je een goedkope.

Overigens gaat een standaard AC trafo zelden stuk, hoe ben je tot de conclusie gekomen dat die niet meer werkt?

mijn pa heeft een nieuwe konijn en de konijn vond het leuk om de kabel van de adapter door te bijten precies aan de beginstuk waar de kabel uit de adapter komt dus vanndaar dat ik opzoek ben naar een trafo waar ik zelf dan de kabeltjes weer aan op kan zetten ik had toevalig eentje op conrad gezien vandaar

Een trafo en een adapter zijn niet hetzelfde. Wat staat er op die adapter?

Foto van het type plaatje is het handigste.

Op 20 februari 2021 01:08:42 schreef Ex-fietser:
Een trafo en een adapter zijn niet hetzelfde. Wat staat er op die adapter?

Foto van het type plaatje is het handigste.

inmiddels ook bericht gehad van het suport team van het systeem

Dear mr kaak,

Please note that the voltage required for the system is 12-18 VAC 10 VA. Therefore, the transformer you provided should work on the system.

Hope this answers your question and please feel free to contact us if you have any further concerns.

Reference Ticket#63099893 if contacting a CSR

Leon

Customer Support Engineer

nogmaals iedereen bedankt voor jullie hulp

heb inmiddels de transformator besteld

pa3gws

Golden Member

Beter een poging wagen om de adapter open te maken en het snoertje er opnieuw in zetten.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 20 februari 2021 10:48:17 schreef pa3gws:
Beter een poging wagen om de adapter open te maken en het snoertje er opnieuw in zetten.

zit aan elkaar gelijmd maar costum support heeft me laten weten dat ik de trafo kan gebruiken die ik gezien had

Shiptronic

Overleden

Op een harde ondergrond leggen en met een hamer op de lijm naad tikken, dan springt die los ! en niks te verliezen :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
pa3gws

Golden Member

En anders met een scherp mesje de naad open snijden daarna doet lijm weer wonderen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
vergeten

Golden Member

Of in de bankschroef aanknijpen, net onder de lijmnaad zodat die "krak" zegt.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.