Samsung tv blijft gaat aan uit

Goede avond , ik heb een sansung smart tv 32” , hij gaat van zelf aan uit , hij blijft wisselen tussen de storings text en de samsung logo ,weet iemand hoe ik hem kan resetten , of ligt aan iets anders ? Alvast bedankt ,
SMSUNG
Modelnr : UE32D5720RS

Heb je een programmer met voetjevoor een TSOP48 ic?
Heb je de software?
Ben je in staat een NAND te desolderen / solderen?
Indien alle vragen met ja beantwoord zijn kun je aan de slag.

Ik heb ‘t 1 keer gedaan met ander tv , maar ik ga proberen .

Maak de chip heel koud met aansteker gas en dan weer gelijk aanzetten, werkt ook.

*hier heb ik geen app voor nodig

Herstel Bart64, Soms werkt het...

Op 21 februari 2021 15:43:25 schreef Bart64:
Maak de chip heel koud met aansteker gas en dan weer gelijk aanzetten, werkt ook.

Mij is zoiets nog nooit gelukt, daarbij is het geen goede oplossing. De NAND heeft bad blocks waar een deel van de software staat, door opnieuw te programmeren worden de bad blocks overgeslagen.

Correct, dat is de NAND die het reboot probleem veroorzaakt. Deze zijn geladen te koop via Ebay maar dan moet je nog wel het een en ander instellen. Tip, zet auto-update uit want ook nieuwe NAND's hebben meestal bad blocks. Updaten is pas nodig als er iets niet goed werkt, verder totale onzin om te doen.

[Bericht gewijzigd door william1967 op maandag 22 februari 2021 10:31:37 (35%)

auto- opdate pakt hij niet , de tv valt direct uit , ik heb ‘t paar keer geprobeerd ,maar het lukt niet .

Shiptronic

Overleden

Al geprobeerd hem op te starten met de software op een USB stik?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Met usb lukt ‘t ook niet ,want hij gaat ook direct uit .

Op 22 februari 2021 12:26:52 schreef juf:
auto- opdate pakt hij niet , de tv valt direct uit , ik heb ‘t paar keer geprobeerd ,maar het lukt niet .

Als je goed leest heb ik het over een nieuwe NAND , mocht het toestel hersteld zijn dan in het menu auto-update uitzetten, bij de oude defecte NAND heeft dat geen zin.

Vaak genoeg gedaan zoals William zegt en werkt prima!!

Nieuwe Nand besteld en geprogrammeerd bij iemand anders , omdat ik de houder van deze ic niet heb , de tv doet ‘t weer goed , bedankt voor alle tips .

Gelukkig! zo een kleine reparatie he??