IH5009 werking

fred101

Golden Member

Ik heb er twee die ik wil testen maar ik kom er niet uit qua test schakeling.
Datasheet

Het zijn 4 schakelaars met 4 ingangen en 1 common uitgang. Per kanaal een pin om hem aan/uit te zetten. 12V is uit, 0V is aan. Het IC los met diodetester geeft 0.7V voor de diodes, dat is goed. Pin 11 naar 2, 6, 9 of 13 geeft een spanningval minder dan 0,1V. Ze staan dus standaard aan.

Maar dan als toepassing, de 4 diodes moeten aan ground voor SPDT of open voor SPST. Bij SPDT wordt de input dus naar 0,7V getrokken als hij aan staat.

En dan is ook nog pin 4 waarvan ik niet weet wat hij doet. Is dat een fet als stroombron ? Er staat nergens wat zijn functie is.

In de schakeling staat er 12V op alle stuurlijnen. De ingangen zitten dankzij de diodes onder de 0,7V. Pin 11 en 4 van beide zit op 0V. De aansturing is afhankelijk van externe signalen die ik niet weet omdat ze niet vermeld worden dus wil ik de schakelaars even los testen. Dat is iets wat ik vaak doe maar ik kom er nu niet uit. Ze zijn nogal obsolete dus ik wil ze niet mollen bij het testen.

Hoe maak ik een testschakeling (breadboard) om even te testen of ze werken.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Anoniem

Hallo Fred101,

Via volgende link vindt u een uitgebreidere uitleg over dit IC met voorbeelden van gebruik.
Het is waarschijnlijk wel duidelijker dan de 3 paginas uit uw datasheet.

http://bitsavers.org/components/intersil/_dataBooks/1985_Intersil_Appl…

Arco

Special Member

Da's wel een heel summiere versie van de datasheet, deze is wat completer...:

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Bedankt, hiermee kom ik er wel uit.
Opruiming, dat boek is best gaaf, ook veel algemeen bruikbare info over gebruikte technieken uit de 80's

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs