LG lcd start op met wit scherm met melding V3.43.1

Deze 32 lcd van LG gaat aan met deze code en reageert niet op de a.b. meer. Is de firmware eruit ?

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

Typenummer? Ik meen dat er bepaalde modellen zijn die spontaan in de fabrieksstand schieten en dat je dat met de ab kunt oplossen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb het zelf per ongeluk gedaan met de service remote van LG (factory svc remocon). DE p-only button deed dit, geen idee wat dit betekent, maar de storing is toch weer verholpen door wat toetsen in te drukken (exit,menu,instart, of een combinatie daarvan, met ok en shift ofzo). Hij doet t nu weer normaal, de melding was van de firmware status.
De tv heeft alleen een HDMI probleem, van de twee doet t er geen een. Wel wordt de status herkend als een hdmi bron is aangesloten, maar toch geen beeld. Ik heb deze storing ook al vaker gehad bij andere merken, wel de ingang herkend, maar toch geen beeld. Hardware of software defect??

[Bericht gewijzigd door Bart64 op zaterdag 27 februari 2021 14:00:43 (32%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Herkennen en processing zijn 2 aparte dingen. Dus met zekereheid de HDMI controller defect... En twijfel of deze apart is of geintegreerd in processor...

HDMI controller is toch goed, het is mijn mediabox die geen hdmi meer doorgeeft...is dat nog te repareren van zo'n horzizon box.

*hier heb ik geen app voor nodig

hmmm ook daar mijn twijfels.. ook vaak regelrecht vanuit processor... misschien zit er een buffer ic tussen??

Nee alleen een buffer weerstand van 0 ohm 2x6 maar die zijn allemaal heel. De rest van de baantjes van de HDMI gaan rechtsteeks naar de processor.

*hier heb ik geen app voor nodig
bjokal

Golden Member

..is dat nog te repareren van zo'n horzizon box.

Een Horizon box van Ziggo? Als je hem huurt kun je dit probleem beter bij Ziggo neerleggen denk ik, daar betaal je tenslotte voor.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Yep... Einde processor.. Jammer van die stroomvreter

maartenbakker

Golden Member

Ik heb hier nog een Horizonbox met bijbehorende afstandsbediening liggen waar ik wel van af wil. Bij interesse kan ik hem even testen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ok Maarten, ik heb wel interesse. Welk model is het ?

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

Het is een Samsung SMT-G7401/XEN met een Philips KWR153701/03BR afstandsbediening.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb een 4700 model. Uiterlijk wel hetzelfde maar toch anders. Ik weet ook niet het moederbord hetzelde is als die van jou. Ik weet ook niet of ik de hd kan overzetten met de opnames, want deze box is nl gedeactiveerd.

*hier heb ik geen app voor nodig