Backlight doet het niet Philips 47PFL8404H/12

Beste leden,

Mijn Philips 47PFL8404H/12 met een Delta DPS-298CP-2A voeding begon de laatste tijd kort na het opstarten aanzienlijk te knetteren. Na fysiek en online speurwerk bleek dit uit de trafo te komen als gevolg van een IC. Toen dus de IC laten vervangen op de achterkant, een DDA002B.

Situatie 1:
Beeld (& backlight), geluid en ambilight werken, maar met veel geknetter uit voeding.

Situatie 2:
Backlight werkt niet meer, geluid en ambilight wél, geen geknetter meer.

Nu knettert hij dus niet meer, maar doet de backlight het niet meer. Omdat de backlight het hiervoor wél deed, vraag ik me af of het aan het de nieuwe IC ligt of aan een van de andere componenten die kennelijk vaak worden vervangen op deze voedingen (D907 & D911 Schottky diodes, 4 condensatoren (33pf, 6KV, etc.). Kortom, waar zou ik het moeten zoeken?

Bij voorbaat dank,
Freadeau

Vermoedens dat IC vervanging een verslechtering heeft gebracht, dus evt dat controleren. de 4 Cs , als die bruin verkleurd zijn vervangen. Andere componenten zijn niet echt verdacht naar mijn weten, trafo kan ook intern overslaan hoor

Op 28 februari 2021 19:08:46 schreef smd:
Vermoedens dat IC vervanging een verslechtering heeft gebracht, dus evt dat controleren. de 4 Cs , als die bruin verkleurd zijn vervangen. Andere componenten zijn niet echt verdacht naar mijn weten, trafo kan ook intern overslaan hoor

Zijn die 4 C’s voor de backlight? En zouden die zo plots de geest geven na een nieuwe IC? Ik heb de SMD chip zelf gekocht en laten installeren, maar als ik logisch redeneer dan kom ik meteen uit bij het feit dat het wel aan de IC moet liggen. De C’s zien er optisch goed uit, is er een manier hoe ik deze kan doormeten met een multimeter?

Mvg

C's kan je nameten op sluiting of overgangsweerstand. Ik vermoed defect of te heet geworden IC... Kan ook best dat er een spoor beschadigd is onder IC