backlight sterke (60% bv) en tape

Franssel

Golden Member

Ik ben nieuwsgierig of als ik bij instellingen de helderheid van het beeld op 60% bijvoorbeeld ze , of de backlight leds ook op 60% gaan branden .

weet iemand wat de beste dubbelzijdige tape het beste is om de strips opnieuw te monteren , ook voor wat betreft de warmte afvoer
bvb dank je

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Nee,60% gaan ze ongeveer op 85% branden, alleen stroom door de leds is aanzienlijk minder. Gebruik normaal TESA tape voor vloerbedekking of zeil vast te zetten, plakt als een malle. Warmte afvoer gaat meeste via LED strips zelf

Franssel

Golden Member

Dank je voor de uitleg , het is een LG scherm van 47" (4 x 1meter strips) met een epoxy ondergrond ipv metaal
aan de onderzijde vd print zijn soms al donkere plekken te zien thv de leds , dus weinig warmte afvoer lijkt me

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Een rolletje dubbelzijdige tape voor plak-strips werkt super.
De tape is ong. 1cm breed en flinterdun.
Over de lengte van de ledstrip kleine stukjes tape gebruiken , op de grote delen warmte geleidende pasta .

Dus niet de tape over de hele led lengte , als het ooit los moet beschadig of bekras je het chassis.

De brandvlekken op de strips THV LEDS is niet gekomen door slechte afvoer hitte, maar door overgang of loslaten LED van de print.. Kijk maar naar de andere LEDs die hebben het niet..