Hoe de radar van een LED-Lamp minder gevoelig te maken.

Anoniem

Je bedoelt een krachtig signaal uitsturen dat de detectoren in de gang onwerkzaam maakt?
Vanuit het appartement zal dat dan een behoorlijk sterke zender moeten wezen. En het was ook de bedoeling niet voortaan op de tast je deur te vinden dacht ik.
Dan zou Daan eigenlijk dingen doen die aansluiten bij de bestaande vandalenstreken. En omdat die frequentieband ook voor andere doeleinden gebruikt wordt misschien wel onaangenaam bezoek krijgen.

We zien wel als het volgende topic is "Hoe schakel je een bewegingsmelder op een hoge muur met prikkeldraad uit vanop afstand?" :-)

Tidak Ada

Golden Member

Was ook maar een geintje :P ;)

Dat laatste doen ze tegenwoordig toch met een ge-hijackte heli en voor pakketjes met een drone? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Thevel

Golden Member

Dan is je pakketje pleite, jammer.. :)

Ben wat aan het testen, wordt (knetter) gek nu.......
Mijn vraag is of de antenne van 14mm wordt gebruikt voor:

  • Zenden
  • Ontvangen
  • Zenden en Ontvangen

zie foto's

(klik) https://i.postimg.cc/dLbMpcyh/1.jpg

(klik) https://i.postimg.cc/tZC8WXLM/2.jpg

(klik) https://i.postimg.cc/dDfgZcn5/3.jpg

(klik) https://i.postimg.cc/njgTrpZ7/4.jpg

Wat zijn deze groene vlakken ??
Heeft dat ook iets met ontvangen te maken ?

Klik voor groter https://i.postimg.cc/pr9sHxFn/hhyy.jpg

[Bericht gewijzigd door daan69 op dinsdag 30 maart 2021 00:39:02 (14%)

Anoniem

Je geeft het maar niet op hé? Dit gaat niet meer over afplakken.
Hoe durf je aan gemeenschaps spullen te zitten knoeien zonder dat je blijkbaar zelfs maar enig benul hebt hoe het werkt?

Kans op suc6 1%
Kans op schade 99%

Blijkbaar zijn er niet één, maar twee aso's in dat gebouw die geen respect hebben voor wat niet van hen is.

Straks lopen jullie allebei tegen de lamp, al of niet met RADAR of PIR ;-(

Ha daan69,

Ik was je draadje even vergeten maar je ben er nog mee aan het stoeien :D

Je bedoelt dat groene waarom is dat groen..... wacht even dat heb jij gedaan, dat zijn stubs om pressies te zijn vlinder stubs maar nu duik je het microgolf gebied in is dat wijs :?
Ik bedoel dat is heel leerzaam maar wat ben je van plan !

Wat ik dacht is dat je de antenne wilde aanpassen oké je gaat proberen om het niveau aan de uitgang te reduceren.
Let dan wel op de oscillator uitgang wordt ook gebruikt om de mixer als ontvanger aan te sturen het kan maar het gaat minstens twee keer zo hard naar beneden maar goed dat geldt ook voor de antenne aanpassing.....

Heb je al een tekening gemaakt van de gang/hal met de punten er op aangegeven waar je een valse reactie ondervindt.
Alleen dan kan je een plan van aanpak maken het is wel mogelijk om die kanten iets af te schermen aan de buitenkant.
Wat je dan aan het doen ben is een nieuwe antenne creëren.... maar dan zou ik willen weten in welke richting er minder energie afgegeven moet worden !

Verder ben ik het met @grotedikken eens niets aan de elektronica doen dat is gedoemd tot mislukken.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Anoniem

@Electron920,
nogmaals, dit zijn heel leuke en leerzame experimenten als je het met je eigen spullen doet. En maak je iets stuk, dan is dat leergeld.
Maar je gaat niet aan gemeenschapsgoederen gaan prutsen, zeker niet als je er 0,0 verstand van hebt, wat uit de posts blijkt.
Als hij naar verwachting de lamp stukmaakt wie gaat de schade betalen?
En de buren zullen het wel weten wie eraan geprutst heeft.
Afplakken kan geen kwaad, maar dit gaat heel wat verder....,
What's next? Een extra klaviertje aan de parlofoon/deuropener omdat ie vaak zn sleutel vergeet?
Of de lift modifieren zodat ie direct zonder tussenstop tot bij hem komt??

Misschien Moet Daan eens goed informeren naar het verschil tussen mijn en dijn.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op dinsdag 30 maart 2021 14:06:59 (15%)

Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik zie eigenlijk maar twee zinnige mogelijke acties voor @daan69:

  1. Knip gewoon die antenne helemaal af.
    Als je aan de lamp gaat werken zul je hem tóch zonder enige twijfel uiteindelijk kapot maken, en op deze manier bespaar je jezelf veel tijd.
    Of,
  2. Schroef als de bliksem alles netjes dicht en vergeet de zaak. Dit is van de meesten hier de voorkeur.

--
Die vaantjes die je groen gemaakt hebt vertegenwoordigen bepaalde impedanties op de lijn; ze vervangen spoelen en condensatoren.
Het is een heel voordelige constructie en ook betrouwbaar, maar kan jammer genoeg alleen op hoge frequenties gebruikt worden. Niet uit principe, maar gewoon omdat ze voor lagere frequenties veel te groot zouden uitvallen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Anoniem

Klopt: discrete spoelen en condensatoren zijn in een filter op die frequentie niet meer te realiseren . Een stukje rechte draad heeft al teveel inductantie, en twee stukjes
teveel capacitantie.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op dinsdag 30 maart 2021 14:14:09 (12%)

nogmaals, dit zijn heel leuke en leerzame experimenten als je het met je eigen spullen doet. En maak je iets stuk, dan is dat leergeld.
Maar je gaat niet aan gemeenschapsgoederen gaan prutsen, zeker niet als je er 0,0 verstand van hebt, wat uit de posts blijkt.
Als hij naar verwachting de lamp stukmaakt wie gaat de schade betalen?
En de buren zullen het wel weten wie eraan geprutst heeft.
Afplakken kan geen kwaad, maar dit gaat heel wat verder....,
What's next? Een extra klaviertje aan de parlofoon/deuropener omdat ie vaak zn sleutel vergeet?
Of de lift modifieren zodat ie direct zonder tussenstop tot bij hem komt??

Misschien Moet Daan eens goed informeren naar het verschil tussen mijn en dijn.

Ik dacht aan een lift zonder deuren, de lampen moeten knipperen, beetje warmte afgeven in de winter is ook wel goed, maar de lift moet wel met schietstoel....
hahahaha :S
Hey weet je wat ?? Ik ga de map op mijn bureaublad aanpassen van MijnDaan naar DijnDaan..

De reden waarom ik dat vroeg was:

  1. Ik heb de witte print afgeschermd met ijzer folie - Dat doet de afstand aanzienlijk verminderen waarop de lamp detecteert.
  2. Daarna heb ik de witte print voor de helft afgeschermd en ook aan die zelfde kant de antenne voor 180 graden afgeschermd - Dat heeft een ENORM gevolg. Je moet echt wel dichtbij komen.
  3. Maar als ik dat laat zitten en ik scherm ook de andere helft van de witte print af, dan wordt weer alles erger.

Leuk he ???? sjoem VOEM Pats BOEM (effe gekken)
Jongens ik ga echt niet aan die interne pruts komen.

ik ga later alleen de antenne afschermen met een ijzer buisje gerold uit blik. Eens kijken.....

Blijkbaar zijn er niet één, maar twee aso's in dat gebouw die geen respect hebben voor wat niet van hen is.

NOU MAG JIJ JE GROTE KLEP GAAN HOUDEN !!!!!

maartenbakker

Golden Member

Op 30 maart 2021 13:35:54 schreef grotedikken:
Misschien Moet Daan eens goed informeren naar het verschil tussen mijn en dijn.

In deze situatie is het een kwestie van het mindere van 2 kwaden. Blijft de enige zinnige vraag of het zo kan lukken. Het heeft geen zin om te gaan lopen drammen op je reeds duidelijk gemaakte standpunt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Kom op GD haal wat van je kritiek weg, die man heeft last van die lamp laat hem met rust.

Formeel mag Daan69 niet aan de lamp knutselen of de eigenaar moet toestemming hebben gegeven, dus GD heeft een punt.
Bovendien heeft Daan69 geen last van de lamp, maar zijn bewakingselectronica reageert ongewenst op de lamp. De bewakingselectronica dient eigenlijk aangepast te worden, maar voor Daan69 is het gemakkelijker om de lamp aan te passen.

Anoniem

Op 30 maart 2021 21:45:12 schreef rwk:
Kom op GD haal wat van je kritiek weg, die man heeft last van die lamp laat hem met rust.

Das afgesproken. Als jij dan stopt met pamperen en goedpraten wat niet door de beugel kan.

Op 30 maart 2021 21:22:11 schreef daan69:
[...]

[...]
NOU MAG JIJ JE GROTE KLEP GAAN HOUDEN !!!!!

Ah, komt je ware aard boven? :-)
Waarom zou ik dat doen? Alles wat ik geschreven heb klopt.
Ik wil nog even op je vraag antwoorden:

Op 30 maart 2021 00:11:33 schreef daan69:
Ben wat aan het testen, wordt (knetter) gek nu.......
Mijn vraag is of de antenne van 14mm wordt gebruikt voor:

  • Zenden
  • Ontvangen
  • Zenden en Ontvangen

Denk eens even na, hoeveel antennes zie je op de print? Dan weet je het antwoord wel.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op dinsdag 30 maart 2021 23:02:29 (55%)

Sine

Moderator

Als we allemaal eens stopen met politie agentje spelen ... dat lijkt me een nog veel beter plan.

Volgend geneuzel hierover gaat de kliko in.

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 31 maart 2021 10:21:03 (24%)

Anoniem

Je hebt gelijk, ik ga er mee stopen.

Als hij zich naar eigen zeggen beperkt tot afplakken van zones wat
volgens mij niet best gaat lukken, dan heeft hij geen verdere hulp meer nodig tenzij iemand een rolletje zelfklevend alufolie te geef heeft :-)
ijzeren plaatjes gebruiken geeft geen meerwaarde. alufolie schermt op die frequenties voldoende af.

Maar het mocht toch wel eens duidelijk gesteld worden dat Daantje bezig is met zaken die niet horen en zich op glad ijs begeeft.

Die lamp is daar neer gehangen om hem ten dienste te zijn maar doet het tegenovergestelde, hij heeft hem zelf betaald met de huur of woonkosten, als die lamp kapot gaat is er geen man overboord, er kan een nieuwe aan.

stekkertje uit het pir printje halen, dan blijft de lamp voluit of op laag vermogen branden. dat is de simpelste oplossing..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Modedit:
Offtopic

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 31 maart 2021 10:18:39 (92%)

Maar maar maar, hou eens effe op man.

alufolie schermt op die frequenties voldoende af

DUS NIET !!!!!!
Het afplakken met alufolie dubbel of 4 dubbel werkt niet echt.

Als je een reflector van ijzer op de print hebt geplakt, gaat de bundel anders, en reageert de lamp pas als je 1 meter meer dichterbij bent gekomen.
Maar als je daarbij dan ook nog de antenne dan helemaal afschermt wordt de gevoeligheid juist weer groter.

Alu werkt niet en folie is om te lachen. Wie dat zegt heeft dus geen verstand waar die het over heeft. Of weet helemaal het zendvermogen van deze lamp niet.
Dit is geen licht of IR tegenhouden. Je hebt echt blik nodig.

De effecten zijn heel raar, zelfs als je klein blikken plaatjes op onlogische plekken doet plakken.
Daarbij bedoel ik niet verticaal zoals de antenne staat, maar juist horizontaal en dan soms ook nog 1 a 2 cm van de antenne af.
Alles heeft effect op zijn eigen manier, en hoe dan de rondstraling gaat weet ik niet. Ik kan de bundel niet zien.
Het is geblinddoekt zoeken.

De antenne heb ik van 14mm tot aan 6.6mm getest. 6.6mm is het minimum, daarna reageert het niet meer.
De antenne is nu 8.3mm en reageert een stuk minder als voorheen.
Maar de lamp staat dus echt een halve meter van de voordeur af, en slaat nog altijd aan als je een meter voor de deur komt te staan.
Dus toen heb ik getest met plaatjes van blik 90 graden gekanteld t.o.v. de antenne.
En het lijkt erop dat door die rare ingreep de gevoeligheid naar de deur toe bijna 1 meter is terug gedrongen.
Nu moet je met de neus tegen de deur zitten wil de lamp aan springen.
Precies wat ik wil.

Maar ja, door het inkorten van de antenne zijn natuurlijk ook andere hoeken minder gevoelig geworden.
De lamp reageert wel op andere hoeken, maar is wat onbetrouwbaar geworden, en reageert niet altijd tot op dezelfde meter. Da's jammer.
Dat is nou het moeilijke, het lijkt wel tweaken van iets waar je geen verstand van hebt en niet kan zien.

Maar, hey, tot zover is dit wel boven mijn verwachting uit.
Ik zal wat aantekeningen gaan maken van verschillende uitkomsten, en wat ik daarbij gedaan heb, goed voor later.

Deze opstelling ga ik met een antenne testen van 9 a 10mm lang, eens kijken of het effect naar de deur toe hetzelfde blijft in de hoop dat het beter wordt naar de rest van de gang.

(ik had al een perfecte opstelling, maar die was veel te groot en duidelijk zichtbaar van buiten af - aahh man dat was zo jammer)

Modedit:
Offtopic

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 31 maart 2021 10:19:37 (6%)

Thevel

Golden Member

Radar los of eruit halen en vervangen door zoiets geen optie? Je kunt dan wel de gevoeligheid instellen.

maartenbakker

Golden Member

Ik denk niet dat mensen hier magisch weten dat folie niet werkt of waarom dat niet zou werken... Dus zeggen dat ze niet weten waar ze over praten... We hebben geen tweede GD nodig hier ;)

Dat stukje blik, zit dat ook aan massa? Dat zou wel eens het verschil kunnen maken. En blik rondom waarna het signaal sterker is... Niet aan massa? Of misschien in resonantie of op golflengte?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Op 31 maart 2021 11:30:55 schreef maartenbakker:
Ik denk niet dat mensen hier magisch weten dat folie niet werkt of waarom dat niet zou werken... Dus zeggen dat ze niet weten waar ze over praten... We hebben geen tweede GD nodig hier ;)

Natuurlijk niet, een kritische houding wordt niet zo gesmaakt, want past zelden in het (foute) kraam.

Als ik de opmerkingen lees van onder meer RWK en Thevel,
"gooi het binnenwerk eruit en zet er een gadget van Ali in,
als de lamp uiteindelijk stukgeprutst wordt, niet erg, plaats gewoon een nieuwe..." lijken ze uit hetzelfde hout gesneden als Daan 69.

Soms ben ik blij dat ik in een nette wijk woon waar men van elkaars spullen afblijft.
Moest ik de huisbaas zijn, dan laat ik een technieker komen om de lampen na te zien en stuur de rekening naar Daan. Met een begeleidende brief, als hij ooit nog zoiets flikt zijn huurcontract verbroken wordt.

Dat stukje blik, zit dat ook aan massa? Dat zou wel eens het verschil kunnen maken. En blik rondom waarna het signaal sterker is... Niet aan massa? Of misschien in resonantie of op golflengte?

Ik zou er een aardraad naar toe trekken, want je AM radio speelt immers ook beter met aarding :-) :-)

Maar kun je ook uitleggen waarom een strook aluminium niet zou werken een eentje uit blik wel? En een 4dubbele alufolie zelfs helemaal niet?

Dat stukje blik, zit dat ook aan massa?

Nee niet aan massa, heb er wel aan gedacht.

En blik rondom waarna het signaal sterker is... Niet aan massa?

Klopt... (kripkousje om antenne en dan opgerold blik)

Maar kun je ook uitleggen waarom een strook aluminium niet zou werken een eentje uit blik wel? En een 4dubbele alufolie zelfs helemaal niet?

Nee dat kan ik niet, dat blijkt gewoon.

Modedit:
Offtopic

Ik weet niet wie dit gedaan heeft, maar dat was niet off topic. Ik zei dat het me al gelukt was, maar dat het veel te groot en te opvallend was. Da's niet off topic.

Heb alweer materiaal gevonden voor nieuwe antenne, later weer testen

[Bericht gewijzigd door daan69 op woensdag 31 maart 2021 18:00:03 (17%)