LG tv reageerd niet op afstand.b

Goede middag , ik heb hier een LG tv staan, hij reageerd nergens op afstand bediening , hij reageerd alleen op hand knopjes , hij heeft ook geen geluid , alle afstand bedieningen van LG heb ik geprobeerd maar geen reactie ,
als ik hem aanzet met hand knop gaat hij wel aan , krijg ik wel beeld zonder geluid ! Wat kan hier de oorzaak zijn ? alvast bedankt voor de tips .
LG
Modelnummer

2 mogelijkheden.

A-) tv issue (ir-ontvanger stuk)
B-) remote-issue (IR-zender stuk (batterijen?)

uit ervaring is meestal B het probleem.

maartenbakker

Golden Member

3) ander mankement dat samenhangt met het geluidsprobleem.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De originele afstand bediening is van deze tv is al weg gegooid door de eigenaar omdat ‘ie kapot is , ik heb wel alle ander soorten van LG geprobeerd maar hij reageert niet op . En deze afstand . b zijn allemaal getest voor gebruik , ze zijn allemaal goed .

Hensz

Golden Member

Van die oude waren de batterijen ook al leeg? :+

Don't Panic!
maartenbakker

Golden Member

Ik zou in gevallen als dit eerst de uitgangsspanningen op de voeding meten, en als daar niets vreemds uitkomt de voedingsspanning op de ir-ontvanger.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Vermoed dat de TV rotte elco's in de voeding kan hebben, anders fabrieksreset wil wel helpen

oke maarten , ik zal morgen daar mee beginnen .
Fabrieksreset (smd ) kan ik niet bedienen omdat ‘ie grijs blijft .

maartenbakker

Golden Member

Grijs blijven klinkt niet als beeld, dus dat had ik even verkeerd begrepen. Advies om de voedingsspanningen na te meten blijft wel het eerste punt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bij de uitgang naar moederbord meet ik wel
3,5 v
12 v
Maar geen 24 v staat wel aangegeven op de printplaat .
maar wat mij opvalt : ik kan de remote sensor nergens zien om door te meten .
Is ‘t intern ingebouwd of zo ? .

meestal onderin,volg de kabeltjes vanaf mainboard!! Of … istie weg??

Daar was ik wel bang voor , want deze tv had de eigenaar bij iemand anders gebracht , dat had hij niet eerder verteld , ik zie de draadjes alleen naar handbediening uit mainboard komen , behalf T-con en de voeding steckers ,meer is er niet . Ik zie wel een connector die vrij is , zou die kunnen zijn ?

als ik een remote sensor van andere Lg TV der in monteer , gaat ‘ie wel werken of niet ?

Als de pinbezetting zelfde is?? Dan past het...

Bij moderne LGs zit IR ontvangers ook vaak op handbediening net zoals Samsung

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 4 maart 2021 18:49:42 (46%)

Deze tv is terug naar de eigenaar zonder resultaat , omdat de IR ontvanger ontbreekt ,en nergens ‘n nieuwe kunnen bestellen .

vergeten

Golden Member

Op 2 maart 2021 12:25:50 schreef juf:
hij reageerd nergens op afstand bediening , hij reageerd alleen op hand knopjes , hij heeft ook geen geluid ,

Afstand bediening zend wel uit, batterij vol?
Kijk met een smartphone of digitale camera, naar de infrarood led op de AB en druk een willekeurig knopje in. Geen licht, dan is hij dood.

PS, een komma hoort niet tussen spaties te staan! Maar zo, dus.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.