Mijn Whirlpool SMO 658C/BT/IXL heeft het zelfde probleem. Inschakelen, pan erop, gebied aanzetten. Vervolgens sprint hij op "F14" fout.
Je hoort ook dat hij de inductie spoel niet eens aanstuurt, hij springt direct op "F14".
De inductie-plaat is van december 2020. Heb zelf een HBO-Electro diploma en werk vaker met krachtstroom. Ik weet 100% zeker dat hij goed aangesloten is.
Dus ook inderdaad gewoon gevalletje garantie. Volgens mij is de monteur inmiddels 5x geweest. Eerst komen kijken, toen filterboard besteld en vervangen. Toen een andere monteur, nu filterboard en main-pcb. Main-pcb brak 2x een schroef af.
Sinds gisteren zit dus zo'n beetje alles nieuw er in (volgens rapport €1022,- aan onderdelen). Vandaag meldt mijn vrouw dat er weer een "F14" optrad, maar dat de plaat gelukkig na twee keer uit- en inschakelen wel werkte. Ik vermoed dus dat het probleem nog steeds bestaat.
Ik heb zonnepanelen met een 3-phase omvormer die als bijkomstigheid het net monitort, dus ik kan ook redelijk goed zien wat de spanningen op de verschillende fases zijn. Mocht een fase onstabiel zijn, dan geeft de omvormer een alarm (wordt gelogged en kan ik terug zien). Ooit een keer een melding gehad, maar dat was meer dan een jaar geleden.
Ik ben erg benieuwd naar de exacte inhoud van het service-bulletin!
Ik kan natuurlijk weer de service desk van Whirlpool bellen. Ik kan ook gewoon kijken of ik een kennis of vriend die 2X230 heeft er gelukkig mee maak en dan zelf iets compleets anders bestel, maar dat is ook wel weer zonde geld.