bakkie hy-gain 2795

hallo
ik heb een bakkie hy-gain 2795
er zit een draad los kleur geel met witte streep, die zit aan 1 kant vast aan klein printje wat bovenin gemonteerd is en waar relai,s op ziten.
ik kan met geen mogelijkheid vinden waar draad afgebroken is
ik heb op internet schema gevonden maar ik zie geen print ptzz053ao waar de geel/witte draad aan vast zit.
heeft iemand zo'n bakkie nog in de oud doos of ervaring?

Hubie

Special Member

Mss een ingebouwd bleepboard/rogerbeep? zoiets als hier? even naar beneden scrollen https://www.transmission1.net/viewtopic.php?t=51826

Het is maar een gok.

https://www.google.com/search?q=hy+gain+bleepboard&rlz=1C1CHBD_nlNL895…

[Bericht gewijzigd door Hubie op 6 maart 2021 21:21:48 (46%)]

Frederick E. Terman

Honourable Member

schema gevonden maar ik zie geen print ptzz053ao

Helemaal onderin, rechts van het midden. Is een toonprintje, 'roger beep' inderdaad.

Wat doet het bakkie nu niet meer, of niet goed meer? Dan kunnen we misschien raden om welke draad het gaat.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

bakkie heeft geen geluid, maar het is geen draad van de luidspreker

vergeten

Golden Member

Als het dit printje is (uit het schema gelicht) die heeft 10 aansluitingen waarvan 1 (R) niet gebruikt.

De T zal vast en zeker van Transmit zijn (zenden)
De R van Receive (ontvangen) ;)

Je kan toch gewoon kijken waar ze heen gaan en dan wegstrepen welke er wel aan vast zitten.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Frederick E. Terman

Honourable Member

@vergeten: handig plaatje zo!

Ik begrijp uit de startpost dat de draad wel aan dit printje vastzit, en dat we niet weten waar de ándere kant van de draad aan hoort te zitten.

Als dat klopt, kijk dan even op welk punt op dit printje je draad vast zit. Dan zoeken we in het grote schema op waar de andere kant aan moet.

Hubie

Special Member

Idd Fet,zo las ik het ook.
Mss kan @TS even een foto maken van het roger beep printje zodat we kunnen zien welke componenten eraan hangen op welk punt(letter/nummer) en aan de hand daarvan de wel aangesloten draadjes(het andere endje dus) kunnen afstrepen zodat er maar 1 overblijft.M.a.w,aan welk punt hangt dat geel/wit draadje op het beepboardje en dan de andere kant opzoeken.

het losse draadje (geel/wit) zit aan punt 9 op het kleine printje vast
punt 9 staat niet op schema, komt van relai,s zr1 staat ook niet op schema

Frederick E. Terman

Honourable Member

Is dat niet gewoon relais Ry1 in het schema? De draad van punt 9, rechtsboven in het deelschemaatje, gaat naar de luidspreker (zie het schema in mijn post hierboven). Het is de luidsprekeraansluiting die is doorverbonden met het chassisdeel voor de externe luidspreker. Het zou dus kunnen dat de draad naar dat chassisdeel gaat, en dán pas naar de luidspreker.