Storing in Wabeco draaibank

nu de grote vraag,
als ik hem ga vervangen zal dan "het lek" ook verholpen zijn ?

vergeten

Golden Member

Proberen is leren, meten is weten? :) moeilijk te voorspellen.

Er is overigens een editknop zichtbaar in je eigen berichten, mocht je wat foto's willen verwijderen/aanpassen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

meten is weten...............
maar ja, daar komt wel wat bij kijken.
misschien een tip of tips ?

vergeten

Golden Member

Op 13 maart 2021 23:24:59 schreef willem van d:
meten is weten...............
maar ja, daar komt wel wat bij kijken.
misschien een tip of tips ?

Je kan een condensator alleen een beetje op lek testen met een multimeter, dan moet hij in korte tijd oplopen naar oneindige weerstand.
Optimaal is dat zeker niet omdat die lek met een lage DC spanning wordt getest. In bedrijf staat er een veel hogere spanning op, met een evenredig hogere lek als gevolg.
De capaciteit is met een multimeter ook niet te meten.
Je kan zijn "gedrag" vergelijken met een goede maar dan houdt het op.

Die grijze 0,22µF 275v X2 is een condensator (voor ontstoring filtering) die voor de werking van de draaibank wel even gemist kan worden, dus testen zonder lijkt mij de enige optie.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

dank voor het bericht.
helaas zit het er voor mij niet in om als leek verder te testen,heb daar geen kennis van.
zal een nieuwe print aan moeten schaffen van € 700,--, triest maar waar.

Waarom? Je kunt toch gewoon nieuwe condensators bestellen en plaatsen? Solderen lijkt wel te lukken?

pa3gws

Golden Member

Zet je woonplaats in je profiel!
Wie weet is er iemand van CO in jouw omgeving die er even een blik op wil werpen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 14 maart 2021 17:39:33 schreef A vd Linden:
Waarom? Je kunt toch gewoon nieuwe condensators bestellen en plaatsen? Solderen lijkt wel te lukken?

dank, prima idee.met m'n PEAK heb ik dat al gedaan,functioneren
goed. (er uithalen en nieuwe solderen is beslist geen probleem).

pa3gws,
dank heb het daarin kenbaar gemaakt.

vergeten

Golden Member

Wat is precies het typenummer van de draaibank?
Een foto van het typeplaatje zegt alles.

Sweet lake city is middenin de randstad, zat CO leden! :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

dit is een bericht van willem d.
op de een of andere manier kan ik niet meer onder mijn naam inloggen.om toch een zeer positief bericht achter te laten en een ieder te bedanken maak ik u kenbaar dat de wabeco weer naar behoren zijn werk doet.

Shiptronic

Overleden

Graag vernemen wij ook wat nu de oplossing was ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

kan mij voorstellen.
als laatste optie voor mij was de motor met hoge luchtdruk
te reinigen,ondank dat hij er schoon uit zag.
nadat ik dat ondernomen had heb ik e.e.a. gemonteerd en aangesloten op de bekende oude groep.
de euforie was zeer groot,de machine draaide als van ouds.
het blijkt dus idd dat stof/koolstof geleidend is en de print daar super gevoelig voor is.
nogmaals dank voor een ieder van u die gereageerd heeft om het probleem van de wabeco draaibank op te lossen.