Fase aansnijding of groepjes van sinussen?

.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op donderdag 18 maart 2021 22:08:54 (100%)

Anoniem

Op 18 maart 2021 21:08:26 schreef eSe:
[...]

Da's ook de reden waarom ik ze wil regelen, ik wil ze niet roodgloeiend.

daarom zit er een ventilator voor het element in de originele kast. zoals ik al opmerkte. Zonder zal de marge tussen roodgloeiend en voldoende warmte produceren heel krap worden en dus niet prettig te regelen zijn.
Dat soort weerstand is ongeschikt voor wat jij wilt.

Ik weet niet wat je in dat oventje wil verwarmen, maar tis ook niet aanraakveilig. Ik betwijfel of zo'n magnetronoventje wat je enkel voor de kast gebruikt en nog eens extra isoleert en niet ventileert 200°C zal weerstaan zonder dat de plastic deur kromtrekt .

De microgolfoven en het bijzet verwarmings toestel lagen hier klaar (al voor de corona lockdown van verleden jaar) om naar het recyclagepark te brengen. Maar omdat ik geen wagen heb en er sinds dan een afspraak moet gemaakt worden om spullen te brengen, dacht ik: laat me er wat mee doen, lukt het niet, niets verloren, enkel tijd.

Niet waar. Als je telkens onderuit gaat omdat je absoluut je hele project uitsluitend wil realiseren met wat je toevallig voorhanden hebt verlies je op de duur je zelfvertrouwen.
Enkel een geslaagd project geeft je voldoening.

Nu ja, als het enkel is om de verveling te verdrijven zonder dat je resultaat wilt, dan heb je altijd gelijk; Onze grootvaders zaten op de stoep met een stokje in een paardendrol te koteren uit verveling..
Maar die vroegen niet om raad om die vervolgens te negeren.

Toch bedankt voor alle input.

Eigenlijk bedoel je dat het je spijt dat er niet gezegd wordt
wat je wilde horen en dat je stug doorgaat met je knoeiwerkje. (zoals de meesten)

Verder argumenten aanbrengen heeft dus geen zin. Ik hou het voor bekeken.

Laat eens weten hoe het afgelopen is.

eSe

Honourable Member

Op het moment worden ze al niet meer roodgloeiend :-), beetje weggeregeld.

Plastiek?? Niks plastiek de hele oven is van metaal, al wat krom kon trekken, roken, smeulen... is eruit.

Aanraakveilig? Het ding is nog niet af, even wachten met pseudo veilig te zijn.

Ik ben geen manneke van 12 jaar, ik heb heel mijn leven dingen moeten repareren, meestal met spul dat voorhanden was. En neen, niet ergens in een verloren hoekje ofzo, wel in industrie en petrochemie. Geen knoeiwerk maar besparing wel doordachte recycling :-)

En ook weer niet waar:

Eigenlijk bedoel je dat het je spijt dat er niet gezegd wordt wat je wilde horen

Ik heb gelezen wat er geschreven staat, en er zijn inderdaad moeilijkheden die misschien niet overwonnen kunnen worden, so what?

Wat moet ik dan doen volgens jou, zoals jouw voorouders in drollen roeren? Dit is een hobbyforum, waar mensen dingen uitproberen en aan elkaar raad vragen. En ja, soms slaan we die in de wind, gewoon omdat een mens nu eenmaal een eigenwijs beestje is.

Trouwens, ik miste je al een beetje op de site, ziek geweest?

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
Lambiek

Special Member

Op 19 maart 2021 11:42:58 schreef eSe:
Op het moment worden ze al niet meer roodgloeiend :-), beetje weggeregeld.

Gewoon proberen en als het niet is wat je er van verwacht koop of zoek je gewoon een ander element. :)

En GD moet je met een korreltje zout nemen of een pot. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Anoniem

Op 19 maart 2021 11:42:58 schreef eSe:
Plastiek?? Niks plastiek de hele oven is van metaal, al wat krom kon trekken, roken, smeulen... is eruit.

Geen kunststof in het deurtje? Dan is het geen goedkoop prul.. Zit er dan al origineel geen grill of ovenweerstand in?

Aanraakveilig? Het ding is nog niet af, even wachten met pseudo veilig te zijn.

Een volledig metalen kastje,hard aan de aarde, met daarin een direct op 230V werkende blote draadweerstand. Hoe ga je dat zelfs maar een beetje veilig krijgen? binnenkastje errond? Dan brandt ie nog sneller door.

Ik ben geen manneke van 12 jaar, ik heb heel mijn leven dingen moeten repareren, meestal met spul dat voorhanden was. En neen, niet ergens in een verloren hoekje ofzo, wel in industrie en petrochemie.

Dat weet ik wel, maar net omdat je in staat bent om meer gesofistikeerde regelingen te maken en blijkbaar dat ook met dit project wil doen bevreemdt het me des te meer dat je vertrekt van een totaal voor dat doel ongeschikte weerstand.

Trouwens, ik miste je al een beetje op de site, ziek geweest?

onder andere , ja. Maar voor je overgaat tot minachtende spotternij, zorg eerst even voor resultaat.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het je zal lukken om startend met totaal ongeschikt materiaal, je de nadelen gaat kunnen compenseren met slimme elektronica.
Ik lees het hopelijk wel .

eSe

Honourable Member

Geen kunststof in het deurtje? Dan is het geen goedkoop prul.. Zit er dan al origineel geen grill of ovenweerstand in?

't was inderdaad niet de goedkoopste, heeft 15 jaar zijn best gedaan, maar toen begon aan de deur de verf wat los te komen en kreeg ik mooie vonkjes. Een nieuwe gekregen met de kerst van mijn zoon.

Er zat geen grill/ovenweerstand in, anders had ik die wel gebruikt.

Een volledig metalen kastje,hard aan de aarde, met daarin een direct op 230V werkende blote draadweerstand. Hoe ga je dat zelfs maar een beetje veilig krijgen?

Word nog heel hard over nagedacht :-) Er komt een rooster rond en een plaatje ervoor zodat je het ding niet zonder moeite kan aan raken. En een deurschakelaar.

Dat weet ik wel, maar net omdat je in staat bent om meer gesofistikeerde regelingen te maken...

Hoe weet jij dat? Kennen wij elkaar? Toch bedankt voor het compliment.

onder andere , ja. Maar voor je overgaat tot minachtende spotternij...

Ik zou niet durven :-)

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..