Pioneer F-443L

Heren
Hier ben ik reeds terug (zie mijn post van 9 maart ivm de Yamaha versterker). Terwijl ik op een mosfet voor de Yamaha wacht heb ik de volgende “patiënt” al open geschroefd. Blijkt dat de primaire van de transfo een oneindige weerstand heeft en op de secundaire valt geen enkele spanning te meten! Is dus naar zijn grootje. Op het World Wide Web vind ik geen nieuwe transfo (toestel is te oud en dus geen wisselstukken meer te verkrijgen ;( ).
Mijn vraag : heeft er toevallig iemand dergelijke transfo op zijn schap liggen of een afgedankte Pioneer F-443L staan waaruit ik de transfo mag slopen (ik weet dat de kans nihil is maar je weet het maar nooit). En nee ik ga de transfo niet zelf herwikkelen of laten herwikkelen (kost waarschijnlijk ook een aardige duit).
Alvast super bedankt voor de eventuele reacties.

MVG

Chris

op eBay zie ik er eentje staan voor 15 euro. Daarvoor kan je eigenlijk niet ermee tobben.

De glaszekering lijkt op de foto's in orde, de kans bestaat dat de thermische zekering die in de wikkeling ligt "open" is geraakt. Bij sommige trafo's is de thermische zekering aangesloten tussen twee buitenste pinnen van de primaire wikkeling en kan je die overbruggen (op eigen gevaar...)

Hoi Semtexx

Bedankt voor de snelle reactie :) ! Echter met alle respect , op ebay vind ik geen dergelijke transformator (ATT1065) ;(? Mocht ik er voor die prijs èèntje op de kop kunnen tikken dan zou ik inderdaad niet twijfelen ( tenzij er natuurlijk ook nog eens 30€ verzendingskosten bijkomen). Kan u mij misschien een link doorgeven? Alvast bedankt!

Grtz
Chris

Heb je goed gezocht naar de thermische zekering? Onder dat gele plastic zit ook een vlek, daar zou hij ook nog kunnen zitten.
Ook vlak bij de aansluitingen kan het wikkeldraad gebroken zijn.

ik bedoelde niet de trafo, maar het volledige apparaat:

https://www.hifihouse.de/hifi-gebraucht/pioneer-f-443/

via www.ebay.de of www.ebay.com vind je via zoeken op het apparaat (F-443) legio opties. Links via eBay kan ik vanaf deze pc alleen niet kopieren. Zoek op objectnummer 264272174034, 224269893267. Op de laatste kan je zelfs nog lager bieden.

Hoi Semmtex.
Alleszins bedankt voor uw tijd en de moeite. Ik ben het eens gaan bekijken en het toestel is inderdaad een koopje maar helaas komt er nog eens 20€ verzendingskosten bij. In totaal dus 35€. Het toestel is mij ter herstelling aangeboden en ik kan dan misschien beter tegen de eigenaar zeggen dat hij zelf op zoek gaat naar een nieuw of tweedehands toestel wegens geen onderdelen meer te verkrijgen. Ik had gehoopt dat er heel misschien hier iemand zo een transfo in zijn bezit had of eventueel een defecte pioneer F-443L waaruit ik de transfo kon slopen. Je weet maar nooit hè ;) ! Soms moet je aanvaarden dat niet alles te herstellen valt (al heb ik het daar best lastig mee ;( ). Nogmaals benadrukken dat ik uw “input” waardeer!

MVG

Chris

En uiteraard moet het Semtexx zijn ;) !

Grtz

tja, ik zou ook kijken voor een andere tuner van mp, FM gaat eruit dus teveel kosten gaan maken voor zon ding is het niet meer waard..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@ testman : inderdaad. FM gaat met de tijd verdwijnen. Ik ga de eigenaar briefen en hij kan beslissen wat hij ermee gaat doen. Einde van dit verhaal :) !